شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

معاون کمیته امداد:  با انباشت فقر مواجه هستیم
ایسنا| معاون حمایت سلامت کمیته امداد از راه‌اندازی شبکه مردمی نیکوکاری در کشور خبر داد. علی‌محمد ذوالفقاری با بیان این‌که سالانه 1350‌میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود گفت:  کمیته امداد درحال حاضر نزدیک به چهار‌میلیون نفر را تحت پوشش و سالانه یک و نیم‌میلیون نفر ارباب رجوع دارد. علی‌محمد ذوالفقاری که در همایش بررسی نقش مراکز نیکوکاری در محرومیت‌زدایی و ایجاد توسعه پایدار در کرمان صحبت می‌کرد، افزود: نیاز این افراد در بسته بندی‌های مختلف چندین برابر امکانات موجود در کمیته امداد است برای نمونه سالانه 200‌هزار ظرفیت ازدواج داریم. او گفت:  بعضی از درخواست‌های مردم از کمیته امداد با سازوکار اداری قابل حل نیست و در دهه‌های گذشته بسیاری از مشکلات مردم در امداد ریشه اقتصادی داشت، امروز علاوه بر این حوزه ریشه اجتماعی نیز دارد. او افزود:  امروز با انباشت فقر مواجه هستیم و یکی از دلایلی که به سراغ شبکه‌های مردمی آمده‌ایم این است که سرعت در خدمت رسانی صورت بگیرد. ذوالفقاری ادامه داد:  احساس ما این است که شبکه‌های مردمی برای انسجام دادن به همه انسان‌هایی است که در یک محله می‌خواهند به کمک امداد بیایند و این به یک فرد خلاصه نمی‌شود. یکی از مسائلی که در طراحی شبکه‌های مردمی به آن پرداخته شده، استفاده از جایگاه معتمدان و استفاده از سرمایه اجتماعی آنهاست و برای این مراکز مدیریت محلی تعریف شده است. به گفته او، این شبکه‌های مردم می‌تواند به افزایش خدمت، افزایش حجم تشخیص نیازمندان کمک کرده و شناسایی نیکوکاران و شناسایی نیازمندان را  انجام می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی تهران: برخورد با مالخران در روزهای پایانی‌ سال تشدید می‌شود
نسیم| سرهنگ محمدیان گفت: پلیس آگاهی برنامه‌های ویژه برای تأمین بیشتر امنیت مردم در روزهای پایانی‌ سال دارد. رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: از ابتدای سال، 3مورد آدم‌ربایی در پایتخت به‌وقوع پیوسته که با کشف صددرصدی پلیس همراه بود. سرهنگ عباسعلی با اشاره به این‌که آدم‌ربایی از ابتدای ‌سال نسبت به‌ سال گذشته کاهش داشته است، اظهارداشت: تعداد آدم‌ربایی‌ها در مصداق واقعی تنها 3 مورد بود که بدون آسیب به فرد ربوده شده  یا پرداخت پول توسط خانواده آنها کشف شده است.

كاهش 12 درصدي تلفات
كشته شدن 497 نفردر تصادفات پایتخت
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران از كاهش تلفات پایتخت خبر داد و گفت: «تلفات در شهر تهران 12‌درصد كاهش داشته است.» سرهنگ سيدتيمور حسيني، رئيس پليس راهور تهران در رابطه با آمار کشته شدگان تصادفات‌سال جاری گفت: «برابر اعلام پزشكي قانوني خوشبختانه تلفات در 9 ماهه‌سال جاري در مقايسه با مدت مشابه‌سال قبل 12‌درصد كاهش يافته است. بر همين اساس با نگاهي به آمار مشخص شده است كه خوشبختانه در حوادث رانندگي شهر تهران در مدت 9 ماهه‌سال، 63 نفر به نسبت مشابه‌سال گذشته كمتر كشته شدند.» وي در پايان به تعداد كشته شدگان حوادث شهري در تهران اشاره كرد و اظهار داشت: «در 9 ماهه‌سال 92، تعداد 566 نفر در تصادفات شهر تهران كشته شدند كه اين آمار در‌سال‌جاري به 497 نفر كشته کاهش يافت.»


تعداد بازدید :  574