شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
«شهروند» از بازار آنلاین دانلود بازی‌ گزارش می‌دهد
7 ابزارک پر مخاطب ایرانی‌ها در گوشی‌های هوشمند
بازی‌های استراتژیک درصدر پرفروش‌ترین‌هاست

گروه اقتصادی شهروند|  اپلیکیشن، ابزارک یا همان «اپ»، اصطلاحی است که این‌روزها برای دارندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تبدیل به یک باید شده است. این ابزارک‌ها برای  استفاده‌های مختلف و به‌صورت نرم‌افزارهای متنوع در بازارهای آنلاین فروخته می‌شوند تا یک کسب‌وکار جدی  ادامه یابد.  نگاهی به همین بازارهای آنلاین که نمادی بیرونی ندارند و در فضای مجازی رونقی جدی دارند، گویاست که ابزارک‌های بازی و سرگرمی، درصدر پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های قابل‌خرید ایرانی هستند. این ابزارک‌ها بیش از بقیه نظر کاربران ایرانی را به‌خود جلب کرده‌اند.
به‌صورت نمونه، مروری بر وضع این بازار در هفته پایانی دی‌ماه نشان می‌دهد که دو بازی آنلاین ایرانی در صدر بیشترین دانلود بازارهای فارسی
 قرار گرفته اند. پس از آن، یک بازی استراتژیک جهانی (بازی‌های فکری با هدف سازماندهی) رتبه سوم بیشترین تعداد نصب را از بازارهای ایرانی به‌دست می‌آورد.
بازی‌های موجود در فروشگاه‌های فناوری گرچه با برچسب رایگان عرضه شده‌اند اما درآمد پنهان و واقعی آنها از محل فروش آپشن‌های مجازی این بازی‌ها تأمین می‌شود. این آپشن‌ها ابزار و امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا قدرتمندتر ظاهر شده و با تجهیزات بیشتری به ادامه مسابقه و بازی بپردازد. بنابراین یادتان باشد شما با دانلود یک بازی رایگان هرگز بی‌نیاز از هزینه‌کردن نخواهید بود. به‌صورت نمونه، جم‌باکس (الماس و امتیاز موردنیاز در بازی) بازی فنلاندی جنگ قبیله‌ها (کلش آف‌کلنز) ازجمله خریدهای بالای این رده‌بندی است که برای یک بازی رایگان (برای ایرانی‌ها) درآمدزایی می‌کند. همچنین  دو  اپ کاربردی (یکی با موضوع عکاسی و دیگری برنامه‌های ضروری اندروید) در ردیف پرمخاطب ترین‌ها قرار می‌گیرند که البته آنها این عنوان را با اختلاف قابل‌توجه تعداد دانلود نسبت به بازی‌ها کسب می‌کنند. در ادامه لیستی از همین بازی‌های پر مخاطب را با آمار و ارقام آن می‌خوانید.  
خروس‌جنگی  Rooster wars
این بازی ایرانی در یک‌هفته بیشتر از 200 هزار بار دانلود شده است. علاوه بر این گرافیک بالا و طراحی باکیفیت، چند جایزه ملی را نیز از آن «خروس‌جنگی» کرده است. خروس‌جنگی با الهام از نژاد یک خروس ایرانی یعنی «خروس‌لاری» داستان‌سازی می‌شود. کاربران می‌توانند خروس خود را با آیتم‌های گوناگون شخصی‌سازی کنند. رنگ، مدل پرها، جثه، مدل تاج و... ازجمله مواردی است که برای شخصی‌سازی خروس درنظر گرفته شده است. در این بازی مسابقه بین خروس‌ها راه می‌افتد و خروس شما می‌تواند با انواع نژادهای مختلف خروس در دنیا بجنگد. جنگ خروس‌ها برای بازگرداندن امنیت به مناطق خروس‌نشین است و پس از پشت‌سر گذاشتن مراحل مختلف، لیگ خروس‌ها نیز برگزار می‌شود. این بازی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و تنها برای نسخه‌های اندرویدی عرضه شده است.
میوه‌های جنگجو Fruit Craft
اپ «میوه‌های جنگجو» یکی دیگر از پرفروش‌ترین‌های ایرانی است. این بازی جذاب بیشتر از 100‌هزار بار در یک هفته دانلود شده و عرضه آن مانند بسیاری از بازی‌ها رایگان است. میوه‌های جنگنجو که یک جایزه ملی کیفیت را نیز از آن خود کرده، نوعی بازی آنلاین است و ترکیبی از بازی‌های کلاسیک و جدید به‌شمار می‌آید. در فضای گرافیکی این بازی انبوهی از کارت‌ها و میوه‌های جنگجو در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما در این بازی می‌توانید با جمع‌کردن بیشتر از ۲۰۰ کارت بازی، با رقبای خود در سراسر جهان و البته ایران به رقابت بپردازید. در بازی میوه‌های جنگجو علاوه بر رقابت فردی می‌توانید به صورت قبیله‌ای با دوستان‌تان متحد شوید و به جنگ سایر گروه‌ها  بروید.  
امپراتوری پادشاهان kings empire
این بازی جهانی پرطرفدار نیز هفته گذشته بیشتر از 50‌هزاربار توسط کاربران ایرانی دانلود شده است. «امپراتوری پادشاهان» یک بازی آنلاین است و گفته می‌شود حدود 4‌میلیون کاربر دارد. در فضای حماسی و تاریخی این بازی پادشاه باید از قلمرو خود محافظت کند. او به نبرد افسانه‌ای با اژدها می‌پردازد و ارتش خود را با جادوی سیاه تقویت می‌کند. بازی استراتژیک امپراتوری پادشاهان گرچه دارای آپشن‌های مختلف الماس و سکه است، اما تفاوت آن با سایر رقبایش در این است که قدرت پادشاه منحصربه‌خرید آپشن‌ها نیست و کاربر بدون خرید الماس و سکه نیز می‌تواند پادشاه خود را قوی‌تر کند. اپلیکیشن این بازی در بازار‌های ایرانی‌ هزار تومان قیمت دارد.
تخته‌ گچی
«تخته‌گچی» عنوان یکی دیگر از بازی‌های ایرانی است که با وجود فضاسازی ساده، حسابی به مذاق کاربران خوشایند بوده است. این بازی به‌صورت رایگان عرضه شده و بیشتر از 50‌ هزار بار دانلود داشته است. در این بازی کاربران باید تعدادی واژه را حدس زده و روی تخته گچی بنویسند تا مانع به دار آویخته شدن یک آدمک شوند.
اندروید +10
اپ «اندروید +10» نیز یکی دیگر از پرفروش‌های بازار‌های ایرانی است که با قیمت ‌هزار تومان عرضه شده و بیشتر از 10‌هزار بار دانلود شده است. این اپلیکیشن 10 برنامه کاربردی برای گوشی‌های اندرویدی را در یک نرم‌افزار خلاصه کرده است. سامانه پرداخت‌های الکترونیک برای خرید شارژ، پرداخت قبض و موجودی کارت یکی از این برنامه‌هاست. جعبه ابزار متشکل از 170 ابزار کاربردی برای اندروید، اطلاعات مرجع جهت دستیابی به سامانه پلیس +10، دفاتر پیشخوان دولت، اطلاعات سربازی یا پلاک کردن خودرو و ... همین‌طور مجموعه ترفندها و آموزش‌های پرکاربرد اندروید ازجمله این 10 برنامه کاربردی هستند.
الماس رایگان Free gem
این اپلیکیشن نیز که هفته گذشته بیشتر از 4‌هزار بار دانلود شده است، یک بازی پرطرفدار فنلاندی را هک می‌کند تا به‌وسیله آن بتوانید آپشن‌های موردنیازتان را به‌صورت رایگان به‌دست آورید. طراحان اپ Free gem مدعی هستند با نصب این اپلیکیشن دیگر نیازی به خرید جم‌باکس گرانقیمت بازی کلش آف کلنز یا جنگ‌قبیله‌ها را ندارید و کاربران از طریق این اپ می‌توانند به‌صورت کامل و جامع روش به‌دست آوردن جم‌رایگان بازی را یاد بگیرند. این روش با 6 برنامه مختلف و به‌صورت تصویری به کاربران آموزش داده می‌شود. قیمت این اپ 650تومان است.
سوت بزن عکس می‌گیره!
این اپ درواقع یک نرم‌افزار عکاسی است که مورد استقبال کاربران قرار گرفته و بیشتر از 2‌هزار بار دانلود شده است. قیمت آن 998 تومان و در بخش نظرات بازار، بیشترین رضایت کاربران را جلب کرده است. با این اپلیکیشن تنظیمات دوربین گوشی شما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که تنها با یک سوت‌زدن و بدون دخالت دست می‌توانید عکاسی کنید. طراحان اپلیکیشن می‌گویند این برنامه می‌تواند برای عکاسی هنگام رانندگی یا گرفتن سلفی‌های کم‌دردسرتر یا عکس‌های سریالی و پشت‌سرهم و همین‌طور عکاسی بدون نیاز به پایه دوربین مفید باشد. البته تولیدکنندگان این اپلیکیشن یکی از معدود تولیدکنندگان ایرانی هستند که برای خدمات پس از فروش نرم‌افزار خود اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند. آنها تمام مشکلات احتمالی نصب این نرم‌افزار را پشتیبانی می‌کنند و پول خریداران ناراضی از برنامه را پس می‌دهند.


تعداد بازدید :  369