شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش 20‌درصدی قیمت ماکارونی
قیمت ماکارونی در وزن‌های مختلف بین
 15 تا 20‌درصد افزایش داشته است. این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که پیش از این مهدی آثاریان، رئیس انجمن صنعت ماکارونی از ثبات قیمت این محصول خبر داده و ادعا کرده بود با وجود افزایش قیمت آرد و به‌دلیل برهم نخوردن تنظیم بازار قیمت ماکارونی هیچ تغییری نخواهد کرد. درحال حاضر قیمت ماکارونی 700 گرمی 2400 تومان و ماکارونی 500 گرمی 1850 تومان است. این درحالی است که قبل از افزایش قیمت، ماکارونی 700 گرمی 2000 تومان و ماکارونی 500 گرمی 1600 تومان در بازار عرضه می‌شد.

کاهش تعرفه واردات پوشاک ترک
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از برقراری تعرفه ترجیحی با ترکیه خبر داد و گفت: درحال حاضر تعرفه گمرکی واردات پوشاک 100‌درصد است که با برقراری تعرفه ترجیحی این رقم به نصف کاهش پیدا می‌کند، البته با توجه به این‌که پوشاک جزو کالاهای گروه دهم است 100‌درصد هم سود بازرگانی و مالیات بر ارزش افزوده در آن لحاظ می‌شود. او همچنین تأکید کرد: طبیعی است با نصف شدن تعرفه 100‌درصدی پوشاک، 50‌درصد تعرفه‌ای که تا به امروز به جیب قاچاقچیان و دلالان می‌رفت نصیب دولت می‌شود و می‌توان درآمد حاصل از این کار را در صندوقی به همین منظور ذخیره کرد تا این درآمد برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی هزینه  شود.

تولید سیب‌های گرانقیمت خارجی!
با وجود آن‌که مسئولان وزارت کشاورزی از مازاد تولید سیب و کاهش قیمت این محصول در روزهای گذشته خبر داده‌اند انواع سیب‌های وارداتی از فرانسه، ترکیه و شیلی در پیشخوان برخی مغازه‌ها به چشم می‌خورد که قیمت هر کیلوگرم از آنها هم بین ۱۲ تا ۱۵‌هزار تومان است. ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی نیز در همین باره گفته است واردات میوه‌ای مانند سیب صرفه اقتصادی ندارد، چرا که قیمت هرکیلوگرم از این میوه در خارج از کشور ۲ دلار(معادل ۷‌هزار تومان) است و احتمالا سیب‌های خارجی بازار محصولات تولیدی خودمان است که در ایران تولید شده است.


تعداد بازدید :  441