شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
لطفا سخاوت به خرج دهید

قائم مقام معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پرداخت 175 هزار تومان در ازای نگهداری کودکان در خانواده های متقاضی خبر داد و گفت: 13 هزار کودک بدسرپرست در
خانواده ها ساماندهی شده اند. حمیدرضا الوند با اشاره  به اینکه 87 درصد این کودکان بد سرپرست هستند، تاکید کرد: سازمان براساس
 برنامه ریزیهای انجام شده زمینه زندگی این کودکان در درون خانواده ، اقوام نزدیک را فراهم کرده بطوری‌که تا کنون 13 هزار کودک از این طریق ساماندهی شده اند.
مددکاران بهزیستی بعد از واگذاری کودک به خانواده جایگزین ، اقوام یا فرزند خواندگی ، به طور مرتب هفتگی و ماهیانه بر نحوه نگهداری کودکان نظارت کافی دارند و البته حمایتهای لازم را نیز انجام می دهند. نکته قابل توجه این است که چنانچه کودک بد سرپرست در خانواده ای نگهداری شود که شرایط مالی مناسبی نداشته باشند با نظر مددکاران ماهیانه مبلغی به عنوان کمک خرج کودک به خانواده پرداخت می شود. از ابتدای امسال نیز تاکنون حدود 800 کودک بد سرپرست به سرپرستی دایم و موقت خانواده های متقاضی در آمده اند که تا پایان سال تعداد این کودکان بسیار بیشتر خواهد شد.
همین که کودکان در خانواده هایی که شرایط مناسب ندارند بزرگ نمی‌شوند، بزرگترین محبتی است که می توان در حق این بچه ها انجام داد.آماری که هر ساله از کودک آزاری های فجیع اعلام می‌شود نشان می‌دهد بیشتر کودکانی که مورد آزار قرار گرفته اند در خانواده های نا مناسب به دنیا آمدند و بزرگ شدند.اما بد نیست حالا که سازمان بهزیستی مقرری برای بچه ها در نظر گرفته، مبلغ بیشتری را برای خانواده هایی که کودکان را به فرزند خواندگی قبول می کنند  در نظر می گرفت. چرا که 175 هزار تومان قطعا جوابگوی یک دهم از خرج و مخارج این کودکان هم نیست، در نتیجه بهتر است تا کمی برای مقرری هر ماه کودکان سازمان بهزیستی گشاده دست باشد.


تعداد بازدید :  380