قدرت‌نمایی هندبالیست‌های ایران در عربستان

تیم ملی هندبال ایران با ترکیبی متحول‌شده به سوی قهرمانی در آسیا گام برمی‌دارد

در چهار بازی گذشته از تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، شاهد کوچک‌ترین لغزش هم از سوی ملی‌پوشان نبودیم؛ اتفاقی که همه را به یک اتفاق تاریخی امیدوار کرده است.

به گزارش شهروندآنلاین؛ تیم ملی هندبال که به خاطر ناکامی‌های چند سال اخیر خود خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، این روزها در شهر دمام عربستان به مصاف رقبای آسیایی خود رفته است. نرفتن به جمع 4 تیم برتر در دوره قبلی باعث شد ایران شانس حضور در مسابقات جهانی و المپیک را از دست بدهد، اما در این دوره با یک سرمربی جدید اسپانیایی و البته ترکیبی نسبتا متحول‌شده، هندبال ایران امیدوار به تاریخ‌سازی است.

ایران که پیش از این در دور گروهی مقدماتی مقابل استرالیا، هند و عربستان در گروه B به برتری رسیده بود به عنوان صدرنشین از گروه B به جمع هشت تیم‌ پایانی رقابت‌ها راه یافت. در ادامه بازی‌های قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان روز شنبه تیم ملی هندبال در چهارمین مسابقه خود به مصاف تیم عراق رفت. در طرف مقابل نیز عراق با کسب دو پیروزی و یک شکست در گروه C به عنوان تیم دوم راهی این مرحله از مسابقات شده است.

تقابل ایران و عراق در سالن اصلی مسابقات در شهر دمام با قضاوت داوران کره‌ای استارت خورد و تیم‌ ملی هندبال ایران با ترکیب اصلی وارد میدان شد تا در 30 دقیقه نیمه نخست شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز با چهار گل اختلاف و نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به برتری برسند. در شروع نیمه دوم عراقی‌ها کار را بهتر از ایران استارت زدند و در همان 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی برابر ۱۶ شد‌ و در ادامه حتی عراق پیش افتاد، اما سه گل پیاپی از محمدرضا کاظمی ۲۰ ساله در فاصله پنج دقیقه به پایان ایران را از عراقی‌ها جلو انداخت و در ادامه این اندیشه‌های مانوئل باتجربه بود که بر حریف غلبه کرد تا ایران ۲۸ بر ۲۵ پیروز میدان شود و چهارمین برد خود را در بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا جشن بگیرد.

ستاره این بازی دروازه‌بان تیم ملی عراق و تیرهای دروازه این تیم بودند که بارها جلوی حملات ملی‌پوشان ایران مقاومت کردند. بازی دو تیم در اوایل  نیمه اول با نتیجه 6 بر 4 به نفع ایران دنبال می‌شد که احمد ماکی صالح العزاوی، ستاره عراقی‌ها در این بازی جلوی یکی از حملات ایران را گرفت و با عکس‌العملی باورنکردنی دو بار با تمام قدرت با ضربه سر به تیر دروازه کوبید. ضربات دروازه‌بان عراق به قدری محکم بود که تیر دروازه را از جای خود حرکت می‌داد.

تیم ملی ایران در پنجمین بازی خود روز دوشنبه چهارم بهمن به مصاف کویت خواهد رفت و سپس چهارشنبه ششم بهمن در آخرین بازی این مرحله مقابل بحرین صف‌آرایی می‌کند. پنج تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی لهستان و سوئد را کسب خواهند کرد که پیش از این تیم ملی ایران یکبار در سال ۲۰۱۴ با کسب مقام سوم بازی‌های آسیایی به میزبانی بحرین جواز شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی قطر را کسب کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.