سردرگمی باورنکردنی روی سکوهای آزادی!

با وجود باز شدن درهای سالن‌های والیبال به روی تماشاگران، هنوز برگزاری بازی ایران و عراق با تماشاگر قطعی نشده است

صحبت‌های ضدونقیض مسئولان در خصوص حضور تماشاگران در دیدار حساس تیم ملی فوتبال که ممکن است تبدیل به جشن صعود شود، همه را سردرگم کرده است.

با نزدیک شدن به دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و احتمال صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی در صورت کسب سه امتیاز این بازی یا بازی بعد با امارات، بحث حضور تماشاگران در این دیدارها داغ‌تر از هر زمان دیگری دنبال می‌شود.

از چندین روز قبل به این سمت که سخنگوی دولت در توییتی از مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونا برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه برای دو دیدار آینده تیم ملی پرده برداشت، اظهارنظرهای مختلفی شکل گرفته و همچنان اهالی فوتبال، تماشاگران و به خصوص سرمربی و بازیکنان تیم ملی امیدوارند که جشن صعود ایران به جام جهانی در حضور تماشاگران برگزار شود.

در آخرین اظهارنظر، دبیرکل و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که حضور تماشاگران در دیدارهای آینده تیم ملی قطعی نیست و هنوز مصوبه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا به این فدراسیون ابلاغ نشده است! این در حالی است که مسئولان دولتی به طور مرتب از این مصوبه سخن می‌گویند.

این وضعیت بلاتکلیف، باعث گمانه‌زنی‌هایی شده که شاید نبود ساز و کار مناسب یا غیبت گروهی از تماشاگران باعث این اختلاف نظر در بین مسئولان شده است. البته انتظار می‌رود تا یکی، دو روز آینده، تکلیف بلیت‌فروشی برای این دیدار مشخص و راه‌های خرید بلیت اینترنتی برای حضور تماشاگران اعلام شود.

در هفته‌های اخیر نه تنها با ورود تماشاگران فوتبال به استادیوم‌ها، بلکه با برگزاری مسابقات سایر رشته‌ها با حضور تماشاگران هم موافقت شده و الان دو هفته‌ای است که لیگ برتر والیبال در شهرهای مختلف با وجود سر بسته بودن سالن‌ها با حضور تماشاگران انجام می‌شود.

در گام اول نیز برای فوتبال صحبت از حضور قطعی 10 هزار تماشاگر در دیدار حساس ایران و عراق بود و گفته شد که 2 هزار تماشاگر زن نیز در استادیوم حضور دارند. جالب اینکه 29 دی ماه نشست رئیس فدراسیون فوتبال با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و ورزشگاه آزادی برگزار شد. در این نشست به بررسی مشکلات سخت‌افزاری موجود، چگونگی میزبانی به بهترین نحو و برگزاری جشن صعود پرداخته شد

اما حالا حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حضور تماشاگران در دو دیدار آینده تیم ملی می‌گوید: «صحبت‌های اولیه انجام شده و در جلسات زیادی که داشتیم قرار بر این شد که تماشاگران بتوانند وارد استادیوم شوند اما هنوز مجوز کتبی به فدراسیون ارسال نشده است.»

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز در این میان گفته بود: «بلیت مسابقه ایران و عراق را که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، باید از سامانه «تهران من» خریداری کرد. این سامانه با داده‌های وزارت بهداشت در ارتباط است تا از فروش بلیت به افرادی که واکسن نزده‌اند، جلوگیری شود.»

از اظهارات مسئولان دولتی و خارج از فدراسیون فوتبال برمی‌آید که مجوزهای لازم برای این مهم صادر شده اما هنوز در فدراسیون فوتبال سخن از امکان غیبت تماشاگران در این دو دیدار وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.