تلاش برای حل بحران اوکراین ادامه دارد

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 22 ژانویه 2022

ایالات متحده و روسیه گفت‌وگوها را در تلاش برای حل بحران اوکراین ادامه می‌دهند. تبعات میهمانی‌هایی که در دوران مقررات سخت قرنطینه در دفتر نخست‌وزیری بریتانیا برگزار شد، همچنان گریبانگیر بوریس جانسون است. ژاپن تزریق فایزر را برای کودکان خردسال تایید کرد. داده‌های .C.D.C نشان می‌دهد که دوزهای بوستر بستری‌شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

وال استریت ژورنال

«ایالات متحده و روسیه گفت‌وگوها را در تلاش برای حل بحران اوکراین ادامه می‌دهند» عنوان گزارش وال استریت ژورنال است. گزارش گفته: «واشینگتن و مسکو روز جمعه توافق کردند به گفت‌وگوهایی که به دنبال افزایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین آغاز شده، ادامه دهند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت ایالات متحده به‌طور رسمی نگرانی‌های کرملین را مبنی بر تهدید قدرت‌های غربی برای امنیت روسیه و خواسته‌های آن در مورد آینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بررسی خواهد کرد.»

تصویر اصلی وال استریت ژورنال هم با این توضیح آمده: «آنتونی بلیکن، وزیر امور خارجه آمریکا با سرکئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قبل از آغاز جلسه‌شان در ژنو، سلام و احوالپرسی می‌کند.»

گاردین

تبعات میهمانی‌هایی که در دوران مقررات سخت قرنطینه در دفتر نخست‌وزیری بریتانیا برگزار شد، همچنان گریبانگیر بوریس جانسون است. «به جانسون گفته شد همه شواهد درباره میهمانی‌های شماره 10 را به ما نشان بده» عنوان گزارش اصلی گاردین است. گاردین می‌گوید نخست‌وزیر با درخواست‌های نمایندگان مخالف برای اطمینان از انتشار همه شواهد موجود درباره میهمانی‌های داونینگ استریت مانند ایمیل‌ها و گزارش‌های شاهدان همراه با نتایج تحقیقات رسمی مواجه است.

تصویر اصلی گاردین هم مانند تعدادی از روزنامه‌های دیگر «میت لوف» خواننده آمریکایی راک را نشان می‌دهد که نیمه‌شب پنجشنبه بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در ۷۴ سالگی درگذشت.

ژاپن‌تایمز

«ژاپن تزریق فایزر را برای کودکان خردسال تایید کرد» عنوان گزارش اصلی ژاپن‌تایمز است. در گزارش می‌خوانیم: «وزارت بهداشت روز جمعه به‌طور رسمی مجوز تزریق سریع واکسن کرونای فایزر/بایون‌تک (Pfizer BioNTech) را برای کودکان 5 تا 11 ساله صادر کرد. دولت آماده می‌شود تا در ماه مارس توزیع این واکسن را آغاز کند، زیرا کرونای اُمیکرون نگرانی‌های جدیدی در مورد تأثیر کووید-19 بر کودکان ایجاد کرده است.»

نیویورک‌تایمز

«داده‌های .C.D.C نشان می‌دهد که دوزهای بوستر بستری‌شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد» و «آمریکایی‌های مسن‌تر بیشترین سود را از دریافت دوز سوم می‌برند» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «بر اساس داده‌هایی که روز جمعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری منتشر کرد، دوزهای بوستر (تقویت‌کننده) واکسن‌های فایزر و مدرنا نه تنها موارد ابتلا به کرونای بسیار مسری  اُمیکرون (Omicron) را کاهش می‌دهند، بلکه آمریکایی‌های آلوده را نیز از بیمارستان‌ها دور نگه می‌دارند. این آژانس گزارش داد که دوزهای تقویت کننده 90 درصد در جلوگیری از بستری‌شدن در بیمارستان بر اثر اُمیکرون موثر است. تقویت‌کننده‌ها همچنین احتمال مراجعه به بخش اورژانس یا کلینیک مراقبت‌های فوری را کاهش می‌دهد. داده‌ها همچنین نشان داد که آمریکایی‌های 50 ساله و بالاتر بیشترین بهره را از دوزهای اضافی در برابر ابتلا و مرگ می‌برند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.