شماره ۲۴۱۲ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر:
عملکرد بیمارستان موقوفه نورافشار در مقابله با کرونا تحسین‌برانگیز بود

پیرحسین کولیوند در مراسم گرامیداشت روز پرستار، ضمن قدردانی از تلاش‌های پرستاران بیمارستان نورافشار، عملکرد آنها را در مقابله با کرونا تحسین‌برانگیز دانست.
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در‌ مراسم روز پرستار که در بیمارستان نورافشار هلال‌احمر برگزار شد، گفت: «وجود پرستاران برای جامعه بسیار ارزشمند است و از این قشر پرتلاش که در راستای مقابله با کرونا زحمات زیادی کشیدند، قدردانی می‌کنیم.»
او افزود: «وجود پرستاران برای جامعه پربرکت و شفابخش است و نقش مهمی در حفظ سلامت کشور دارند. امروز همه خانواده هلال‌احمر از پرسنل بیمارستان نورافشار تا داوطلبان و نجاتگران، در تلاش هستند تا باری از دوش مردم برداشته شود، با وجود اینکه خود در زندگی با سختی‌های زیادی مواجه هستند و در همین راستا شاهد بودیم که عملکرد بیمارستان نورافشار در مقابله با کرونا تحسین‌برانگیز بود.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «تلاش می‌کنیم تا گوشه‌ای از زحماتی که کارکنان هلال‌احمر در این عرصه سخت متحمل می‌شوند، با بهبود وضعیت معیشت‌شان جبران کنیم. از خداوند می‌خواهیم تا توفیق عنایت کند مشکلات کسانی که تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند، حل کنیم.»
در پایان این مراسم، رئیس جمعیت هلال‌احمر از پرستاران نمونه بیمارستان نورافشار تقدیر کرد و با اهدای لوح از زحمات ارزنده آنها قدردانی کرد.

حضرت زینب(س) به تمام تاریخ درس صبر داد
نماینده رهبر معظم انقلاب سخنان خود را در این مراسم با یاد و گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و تبریک این روز به جامعه پرستاری کشور آغاز کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در جمع پرستاران بیمارستان نورافشار،  حضرت زینب(س) را اسوه و الگوی جامعه پرستاری در کشور معرفی کرد و در تبیین شاخص‌ها و خصایص برگزیده و الهی آن حضرت گفت: «حضرت زینب(س) اگرچه در زمره معصومین قرار نگرفته است، اما سیره و رفتار این بزرگ در طول عمر گران‌بهایشان به قدری است که این شخصیت عظیم را به عنوان یک اسوه در تمام ادوار تاریخ ماندگار سازد. بندگی، صبر، مهربانی، شجاعت‏، ایستادگی، مقاومت و ایثار این بانوی بزرگ درس‌های عمیق معرفتی و شناختی بسیاری به دنبال دارد. تنها در مورد عظمت بندگی‌ ایشان در روایات آمده است که در شب یازدهم محرم نیز نماز شب این بانوی عظیم‌الشأن ترک نشد.»

تجلی جهادگری پرستاران در دوران کرونا
او با اشاره به اینکه پرستاری یکی از نقش‌های حضرت زینب(س) در واقع عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: «شهید مطهری در توصیفی می‌گوید هیچ پرستاری را به عظمت حضرت زینب(س) در طول تاریخ نمی‌توان یافت.» نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر با یادآوری این نکته که حضرت زینب(س)، اسوه جامعه پرستاری است، افزود: «یکی از مفاهیم بزرگی که حضرت زینب(س) به بشریت آموخت، همین مسأله پرستاری است.»

«مهربانی»، یک فضلیت بزرگ
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود به دشواری روزهای سخت کرونایی اشاره کرد و افزود: «در طول دو سال گذشته من از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی مدافعان حوزه سلامت بوده‌ام. پرستاران در خط‌مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان همنوعان خود فداکارانه تلاش کردند. صبر و مجاهدت آنان که برگرفته از اسوه صبر و بردباری حضرت زینب(س) بوده، جهاد اکبر و مجاهدت حقیقی است.»
نماینده رهبر معظم انقلاب در تکمیل سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در مورد اهمیت مهربانی با بیماران، افزود: «پرستاری پر از ویژگی‌ها و فضائل برجسته اخلاقی است که مهربانی با بیماران یکی از همین فضائل است. ویژگی که در جامعه پرستاری ایران نمایان است.» او در پایان این مراسم از شورای‌عالی جمعیت هلال‌احمر و ریاست محترم جمهوری به دلیل انتخاب دکتر پیرحسین کولیوند قدردانی کرد. لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از پرستاران و خانواده شهدای سلامت بیمارستان نورافشار قدردانی شد.


تعداد بازدید :  277