شماره ۲۴۰۰ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
انتشار تصاویر خصوصی در پی اختلافات خانوادگی

متهمی که با ایجاد چندین صفحه جعلی اینستاگرام، تصاویر خصوصی یکی از بستگانش را منتشر می‌کرد، از سوی پلیس فتا دستگیر شد.
چندی پیش زن جوانی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد. او مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌اش کرده است. همین مسأله باعث برهم‌زدن آرامش روانی او و خانواده‌اش و هتک حیثیتش شده است.
شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: «مدتی قبل شخصی ناشناس در فضای مجازی با عناوین مختلف برای من مزاحمت ایجاد کرد. او من را تهدید می‌کرد که همه تصاویر خصوصی‌ام را در فضای مجازی منتشر می‌کند. من اهمیتی ندادم تا اینکه متوجه شدم تعدادی صفحه جعلی با نام و شماره تلفنم در اینستاگرام ایجاد شده است. در این پیج‌ها تصاویر خصوصی‌ام منتشر می‌شد. همین موضوع موجب برهم‌زدن آرامش و آبروی خانوادگی‌ام شده است.»
با اعلام این شکایت بلافاصله افسران سایبری پلیس فتای پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند. آنها پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.
کارشناسان پلیس فتا با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به‌دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضائی، مجرم را که از بستگان شاکی نیز بود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.
متهم پس از حضور در پلیس فتای تهران بزرگ از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد. با این‌حال پس از روبه‌رو شدن با شاکی لب به اعتراف گشود. او در این‌باره گفت: «با شاکی اختلاف داشتم و برای تلافی و انتقام از او با ایجاد چند صفحه جعلی با نام و مشخصاتش دست به این اقدام زدم.»
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت به شهروندان توصیه کرد: «فضای مجازی مکان مناسبی برای حل‌کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام‌جویی نیست. با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد. همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با 110 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.»

 


تعداد بازدید :  246