شماره ۲۴۰۰ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
نان، سبزیجات و مرغ در صدر شکایات مردمی

در هفت‌ماهه امسال، بیشترین شکایات دریافتی مربوط به گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب و در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است. به‌گزارش ایسنا، اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در هفت‌ماهه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده که از مجموع شکایات رسیدگی شده ۴۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶۳۳۱ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و ۴۴۶۳ فقره به‌علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است. بر اساس این گزارش از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا و ۲۰۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است. همچنین در هفت‌ماهه امسال،  بیشترین شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب و عدم‌درج قیمت و در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است. گفتنی است که از این تعداد شکایت، ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به‌صورت تلفنی، ۲۰۶۹ فقره به‌صورت حضوری و ۳۲۶۲ فقره به‌صورت کتبی دریافت شده است. مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ، شکایت خود را مطرح کنند.

 


تعداد بازدید :  462