شماره ۲۳۷۵ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
تهدید به مرگ دختر جوان از سوی پسردایی انتقامجو

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی در واتس‌آپ قصد بی‌آبرو کردن او را داشت، دستگیر شد.
سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس درباره جزئیات این پرونده گفت: «دختر ۲۰ساله شیرازی با ارایه دستور قضائی به پلیس فتا مراجعه کرد. او مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه اجتماعی واتس‌آپ و همچنین تهدید به مرگ قصد بی‌آبرو کردن او را دارد. بنابراین رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.»
او ادامه داد: «کارشناسان پلیس فتا سپس با هماهنگی مقام قضائی و جمع‌آوری مدارک و مستندات موفق شدند متهم را به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و او را دستگیر کنند. در ابتدا متهم که پسردایی شاکی بود، منکر جرم خود شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود.»
سرهنگ سليماني افزود: «در بازجویی اولیه مشخص شد که متهم به دلیل مشکلات خانوادگی که قبلا با شاکی داشته، اقدام به انتشار تصاویر او در فضای مجازی کرده است. برابر قانون هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد، بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.»


تعداد بازدید :  318