شماره ۲۳۷۵ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
مروری بر آثار مهدی سحابی
غبارزدایی از یک هنرمند

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در نشست خبری نمایشگاه «مروری بر آثار مهدی سحابی» ضمن اشاره به این نکته که هدف از برپایی این نمایشگاه ارتقای شعور بصری افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: «آقای سحابی دِینی است که موزه باید خیلی زودتر از اینها ادا می‌کرده است.»
نشست خبری نمایشگاه «مروری بر آثار مهدی سحابی» دیروز، سه‌شنبه (چهارم آبان ماه) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. مژده طباطبایی، کیوریتور بخش هنری این نمایشگاه درباره روند شکل‌گیری این پروژه اینچنین اظهار کرد: «از سال ۱۳۹۸ که بزرگداشت مهدی سحابی را با حمایت خانواده این هنرمند برگزار کردیم، این پروژه شکل گرفت و ما برای این نمایشگاه با موزه هنرهای معاصر قرارداد بستیم. پروژه، پروژه عظیمی بود چون آقای سحابی در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کردند و ما هر چقدر جست‌وجو می‌کردیم، بیشتر با عظمت کار و ویژگی‌های آقای سحابی آشنا می‌شدیم.»
طباطبایی ادامه داد: «کارها از ۱۴ دوره کاری مهدی سحابی انتخاب شده است که این دوره‌ها از ابتدا تا پایان عمر مدام تکرار می‌شدند. آقای سحابی مجموعه‌هایش را تا آخر عمر تکرار می‌کرد و نهایتا کامل‌تر می‌شد، بنابراین وقتی خواستیم کتاب را کامل کنیم، تصمیم گرفتیم تا بر اساس مجموعه‌ها کامل کنیم، نه تاریخ.»
کیوریتور بخش هنری نمایشگاه «مروری بر آثار مهدی سحابی» ضمن اشاره به این نکته که با دریایی از اطلاعات، منابع و سوالات بی‌شماری در ذهن‌شان مواجه شده‌اند، اضافه کرد: «چیزی که کانسپت نمایشگاه ما را شکل داد، فعالیت قابل توجه آقای سحابی در زمینه ادبیات بود. سیر این نمایشگاه علاوه بر آثار عکس آقای سحابی آثار ادبی ایشان را نیز شامل می‌شود که زحمت بخش ادبی بر عهده آقای احمدی بوده است.» به گفته طباطبایی همچنین از ۳۱۰ اثری که از این هنرمند در کتاب چاپ شده است، ۱۲۶ اثر در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.


تعداد بازدید :  288