شماره ۲۳۷۴ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
خط آتش تیم‌ملی، رویایی‌تر از همیشه
مهاجمان ایرانی این روزها در تیم باشگاهی خود حسابی درخشان ظاهر می‌شوند

تعدد مهاجمان گلزن و آماده باعث شده اسکوچیچ کار بسیار دشواری برای انتخاب 5، 4 بازیکنی داشته باشد که قرار است در خط جلو در لیست تیم ملی جای داشته باشند.
 شاید در ماه‌های اخیر این جمله را زیاد شنیده باشیم که اسکوچیچ یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران را در اختیار دارد و گواه این حرف هم احتمالا لژیونرهای پرتعداد ایران در لیگ‌های اروپایی هستند. با درخشش مهاجمان ایرانی در قاره سبز، به‌نظر می‌رسد اسکوچیچ در آینده کار بسیار سخت‌تری نه فقط برای انتخاب ترکیب اصلی بلکه برای انتخاب لیست 23 نفره خود داشته باشد.  مهاجمان ایرانی همچنان به درخشش خود در فوتبال اروپا ادامه می‌دهند و این هفته 4 نفر از آنها، موفق به گلزنی شدند و یکی از آنها هم توپ یک مسابقه را به نشانه زدن 3 گل در یک دیدار به خانه برد. مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و اللهیار صیادمنش. تازه این در شرایطی است که کاوه رضایی مصدوم در بازی تیمش حاضر نبود و مهدی قائدی نیز به‌دلیل بازگشت از مسابقات ملی، فرصت کمی برای به میدان رفتن برای شباب‌الاهلی پیدا کرد که البته در همان دقایق نیز می‌توانست یک پنالتی برای تیمش بگیرد. این درخشش‌ها کار اسکوچیچ را برای انتخاب 2 نفر اصلی خط حمله تیم ملی سخت‌تر کرد. البته هرچند تا حدود زیادی می‌‎توان انتخاب‌های اصلی سرمربی کروات را پیش‌بینی کرد اما همانطور که حدس زدن برنده توپ طلای فوتبال اروپا دشوار شده، انتخاب دو بازیکن برای خط حمله تیم ملی ایران نیز خیلی سخت است.

طارمی همچنان درخشان در پورتو
 این هفته درخشان برای ملی‌پوشان ایرانی با 3 گل مهدی طارمی برابر توندلا آغاز شد. مهاجم بوشهری پورتو یک‌تنه ورزشگاه ژوائو کاردوسو را به آتش کشید و برابر میزبان خود هم هت‌تریک کرد و هم باعث اخراج یک بازیکن حریف شد، آن‌هم در حالیکه تنها 28 دقیقه از زمان بازی سپری شده بود. پس از اینکه تیم کونسیسائو از توندلای رده یازدهم عقب افتاد، این طارمی بود که در نقش یک منجی به فریاد آبی و سفیدهای بندرنشین رسید و سه امتیاز شیرین را نصیب آنها کرد. زدن 3 گل متفاوت در یک بازی، نشان‌دهنده توانایی‌های بالای این مهاجم ایرانی است.

دبل سردار علیه شایعات و انتقادات
 روز یکشنبه نیز این درخشش‌ها با آزمون ادامه یافت. سردار که در چند روز گذشته مورد هجمه رسانه‌های روسی قرار گرفته بود و حتی به‌نظر می‌رسید روابط او با سرگئی سماک، سرمربی زنیت دچار تغییر و تحولاتی شده است، از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت. او با چهره‌ای مصمم و اخم‌های به‌هم گره‌خورده نشان داد که برای خلق اثری جدید در دیدار برابر اسپارتاک از انگیزه‌های لازم برخوردار است. او در آتش‌بازی یکشنبه در ورزشگاه کرستوفسکی، نقش اصلی را ایفا کرد. او در همان 36 دقیقه ابتدایی دو بار دروازه حریف را باز کرد و در شکل‌گیری پیروزی بزرگ 7 بر یک بازیگر نقش اول تیم سماک بود. با اینکه سردار در دقیقه 80 و پس از به‌دست آمدن یک ضربه پنالتی برای زنیت فرصت هت‌تریک را داشت، اما این ضربه را به آرتم زیوبا واگذار کرد تا فروتنی بالایش را نیز نشان دهد.

گلزنی صیادمنش در بهترین زمان
 چند کیلومتر آن طرف‌تر نیز اللهیار صیادمنش، مهاجم جوان زوریا لوهانسک برای دومین دیدار متوالی برای تیمش گلزنی کرد. یک همکاری تمام ایرانی باعث شد تا زوریا شکست سنگین 6 بر یک هفته گذشته برابر شاختار را فراموش کند. پاس در عرض شهاب زاهدی به دهانه دروازه را اللهیار صیادمنش وارد دروازه کولوس کرد تا زوریا یک پیروزی دلچسب و شیرین را کسب کرده و به رتبه چهارم جدول صعود کند. صیادمنش چند روز پیش نیز تک‌گل 3 امتیازی تیمش در لیگ کنفرانس را برابر زسکا صوفیه به ثمر رسانده بود تا با این درخشش احتمالا سران زوریا از تصمیم خود مبنی بر عدم تمدید قرارداد اللهیار منصرف شوند.

کاپیتان کریم هم گلزنی کرد
 این گلزنی‌ها زمانی رخ داد که یکی از کاپیتان‌های تیم ملی ایران نیز در لیگ یونان موفق به گلزنی شد. آ.ا.ک آتن در زمین ولوس روی فرصت‌طلبی کریم انصاری‌فرد به گل نخست خود رسید. پاس خوب و در عرض استیون زوبر در شرایطی به انصاری‌فرد رسید که گل کردن توپ با یک ضربه ناگهانی و تک‌‎ضرب کمی سخت و دشوار به‌نظر می‌رسید اما این بازیکن ایرانی کار خودش را کرد و اصطلاحا یک گل کریم انصاری‌فردی را برای آ.ا.ک به‌ثمر رساند و در پیروزی 3 بر یک تیمش نقش مهمی را ایفا کرد.

همه نگاه‌ها به خط آتش تیم ملی
 تمام این گلزنی‌ها در شرایطی بود که دو بازیکن ایرانی دیگر نیز در این هفته از رقابت‌های اروپایی گلزنی کردند. علی قلی‌زاده در ادامه روند خوب خودش برای شارلوا، در دیدار برابر سرن یک گل زد و یک پاس گل نیز داد. علاوه بر این، احسان حاج‌صفی نیز در جریان پیروزی آ.ا.ک در حالیکه در دقیقه 91 به میدان آمده بود، در دقیقه 90+10 موفق شد گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کند تا لژیونرهای ایرانی هفته داغ و موفقی را پشت سر بگذارند. با درخشش‌های خیره‌کننده بازیکنان ایرانی در این هفته از رقابت‌های اروپایی، اکنون همگان چشم انتظار آغاز مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی خواهند بود. دیدارهایی که برابر لبنان و سوریه برگزار خواهد شد و خیلی لحظه‌شماری می‌کنیم تا این لژیونرهای موفق را یک‌بار دیگر در پیراهن تیم ملی ایران ببینیم.

 


تعداد بازدید :  510