شماره ۲۳۶۵ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
دستگیری کلاهبردار فروش اینترنتی برنج در بوشهر

شهروند| مرد تبهکاری با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش برنج در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.
در بررسی مقدماتی مشخص شد فردی با انتشار آگهی فروش برنج خارجی در سایت دیوار با قیمت پایین و معرفی خود به‌عنوان تاجر واردکننده برنج از بنادر استان همجوار، مبالغ قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت و به همین شیوه از آنان کلاهبرداری کرده بود.
 این فرد برای پوشاندن ردپای خود، فعالیتش را در قسمت استان تهران سایت طراحی و اجرایی کرده بود و از مدارک هویتی جعلی استفاده می‌کرد.  با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتای استان و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم هنگام تبدیل وجوه به‌دست آمده از کلاهبرداری خود به تجهیزات الکترونیک در یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا منتقل شد. متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده، به جرایم ارتکابی و کلاهبرداری از مردم به مبلغ بیش از یک میلیارد ریال اعتراف و اعلام کرد از دوماه پیش اقدام‌های مجرمانه خود را آغاز کرده و برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب می‌کرده و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است.
پلیس به کاربران فضای مجازی توصیه کرد که هنگام خرید‌های اینترنتی و قبل از دیدن و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کنند و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.  آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتاست. هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق درگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.


تعداد بازدید :  229