توقف پرسپولیس در مسیر ریاض؛ چه کسی مقصر است؟

بازیکنان تیم پرسپولیس پس از معطلی پنج ساعته، مجبور به ترک فرودگاه مهرآباد تهران شدند

سرپرست سرخپوشان اعتقاد دارد یک مجموعه علیه پرسپولیس کارشکنی کردند تا مجوز سفر تیم به عربستان صادر نشود.

پرسپولیس که شنبه شب باید در یک دیدار فوق حساس به مصاف الهلال عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود، به خاطر بازی تیم ملی با کره جنوبی و حضور چند تن از بازیکنان این تیم در جمع ملی‌پوشان، با یک روز تاخیر نسبت به برنامه پیش‌بینی شده کادرفنی قرار بود راهی ریاض شود.

اعضای تیم پرسپولیس از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند و قرار بود ساعت ۱۱ با پرواز چارتر و اختصاصی به ریاض بروند که باتوجه به ناهماهنگی‌ها این اتفاق رخ نداد. باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد که ناهماهنگی از سوی عربستان بوده و آنها اجازه فرود هواپیمای حامل اعضای تیم را نداده‌اند.

سرانجام پس از ساعت‌ها تاخیر، اعضای تیم پرسپولیس پس از اینکه اطمینان پیدا کردند قرار نیست راهی ریاض شوند، فرودگاه را ترک کردند؛ در حالی که نمی‌دانستند چه زمانی راهی عربستان خواهند شد. نکته مهم اینکه قرمزهای پایتخت باید یک روز هم در ریاض قرنطینه شوند و حالا در فاصله سه روز تا بازی الهلال، در سفر به این کشور هم ناکام مانده‌اند.

باشگاه پرسپولیس: «عرف بین‌المللی می‌طلبد تیم‌های ورزشی، بدون مشکل موفق به خروج از کشورهای خود و رسیدن به کشور مقصد شوند اما این‌طور به نظر می‌رسد که کارشکنی از سوی فرودگاه ریاض باعث ایجاد شرایطی شد تا اعضای تیم فوتبال پرسپولیس ساعت‌ها در فرودگاه مهرآباد معطل شوند و در نهایت حاصلی برای شروع سفر نداشته باشند

سیامک نعمتی، ستاره پرسپولیس با انتشار یک لایو، عصبانیت خود از وضعیت تیم را نشان داد و از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی هم در صفحه شخصی خود از اقدام بعضی‌ها برای انجام نشدن پرواز این تیم خبر داد.

باشگاه پرسپولیس در واکنش به این اتفاق با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «عرف بین‌المللی می‌طلبد تیم‌های ورزشی، بدون مشکل موفق به خروج از کشورهای خود و رسیدن به کشور مقصد شوند اما این‌طور به نظر می‌رسد که کارشکنی از سوی فرودگاه ریاض باعث ایجاد شرایطی شد تا اعضای تیم فوتبال پرسپولیس ساعت‌ها در فرودگاه مهرآباد معطل شوند و در نهایت حاصلی برای شروع سفر نداشته باشند.»

افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس نیز در مورد صادر نشدن مجوز پرواز تیم پرسپولیس به عربستان برای برگزاری دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال می‌گوید: «قرار بود سه‌شنبه به عربستان برویم اما به‌دلیل برگزاری تیم ملی، این سفر 24 ساعت به تعویق افتاد. چهارشنبه هم ابتدا به ما گفتند پرواز ساعت 10 انجام می‌شود، سپس این پرواز به ساعت 11 افتاد. اکنون هم بیش از حد در فرودگاه ماندیم و به همین دلیل به بچه‌ها گفتیم به منازل خود تشریف ببرند. امیدواریم زودتر این پرواز انجام شود، زیرا هر ساعتی به عربستان برسیم باید نزدیک به 20 ساعت در قرنطینه و حباب شیشه‌ای کرونا بمانیم.»

او در ادامه می‌گوید: «تمرین چهارشنبه را از دست دادیم و اگر پنجشنبه هم تمرین نکنیم شرایط، خوب پیش نخواهد رفت. یک روز پس از دیدار مقابل استقلال تاجیکستان درخواست ویزا دادیم، اما آیا پس از یک ماه نباید روادید ما بیاید؟ روز گذشته به ما گفتند به فرودگاه عربستان بیایید و آنجا ویزا بگیرید، همه می‌دانید در آنجا به‌دلیل انگشت‌نگاری و اندازه‌گیری چشم چندین ساعت معطل می‌شویم. به حدی ذهن ما به لحاظ روحی روانی به هم ریخته است نمی‌دانیم واقعا باید چه‌کار کنیم.»

در شرایطی که پرسپولیس تنها نماینده ایران در جمع 8 تیم برتر آسیاست، به نظر می‌رسد پیگیری‌های وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می‌توانست باعث شود اصلا چنین اتفاقی به‌وجود نیاید. حالا باید دید این شرایط چقدر روی شاگردان گل‌محمدی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.