فروش میلیاردی سیم‌کارت‌های جعلی شماره رند در پایتخت

اعضای این باند در تله پلیس گرفتار شدند

اعضای یک باند، ماهرانه سیم‌کارت‌های شماره رند همراه اول را با جعل مدارک می‌فروختند. آنها پس از اینکه 30 میلیارد تومان پول به جیب زدند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.

چندی پیش کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران در جریان کلاهبرداری میلیاردی با فروش سیم‌کارت‌های شماره رند همراه اول قرار گرفتند. با دستور مقام قضائی تیمی از کارآگاهان برای تحقیق وارد عمل شدند.

کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی پی بردند افرادی ناشناس از سال 97 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. آنها 77 سیم‌کارت با شماره رند، به ارزش 30 میلیارد تومان را با وکالتنامه‌های جعلی به فروش رسانده‌اند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که متهمان با همدستی افراد دیگری و به صورت سازمان یافته و با طرح و برنامه دقیقی دست به این اقدام مجرمانه زده‌اند.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و با جمع‌بندی اطلاعات از شرکت همراه اول به سراغ مالباختگان رفتند. با تحقیقات میدانی و علمی موفق به شناسایی رئیس این باند حرفه‌ای به نام فرشاد شدند. در ادامه 3 نفر دیگر از اعضای این باند که دسترسی به اطلاعات افراد را داشتند از سوی کارآگاهان شناسایی شدند. مشخص شد همه این نقل‌وانتقالات با مدارک جعلی توسط یکی از متهمان سابقه‌دار به نام بیژن صورت گرفته است.

کارآگاهان در ادامه پی‌جوی‌ها پی بردند که سیم‌کارت‌ها در یکی از دفاتر پیشخوان دولت که زن و مرد جوانی در آن مشغول به کار بودند صورت گرفته است. با هماهنگی مقام قضائی همه اعضای این باند در عملیات‌های گسترده دستگیر شدند.

سرهنگ «جهانگیر تقی‌پور» معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «با توجه به دستگیری همه اعضای این باند و اعتراف به جرم خود متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.