نجات گردشگر سقوط‌کرده از قله کوه مورود بخش آسارا

این مصدوم 15 ساعت در میان کوه گرفتار شده بود

تیم مدیریت بحران پس از ۱۵ ساعت تلاش، یک گردشگر را از ارتفاعات آسارا نجات دادند. این گردشگر از عصر روز دوشنبه به قله کوه مورود در بخش آسارا صعود کرده و دچار سقوط در بین صخره‌ها شده بود.

کوروش جعفری، مدیر بحران فرمانداری کرج با اعلام جزئیات این خبر گفت: «تلاش برای نجات این گردشگر ۶۱ ساله یک شبانه‌روز ادامه داشت. او از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر روز دوشنبه به ارتفاعات قله کوه مورود در بخش آسارا صعود کرده بود.»

او با قدردانی از تلاش نیروهای اعزامی و حاضر در محل حادثه برای نجات این گردشگر افزود: «به محض اعلام گزارش حادثه، تیم کوهستان جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام و تیم پایگاه جاده‌ای بخش آسارا نیز در محل حاضر شدند. به‌دلیل جراحات و شکستگی زیاد مصدوم و ناراحتی قلبی، نجات گردشگر از بین صخره‌ها در ارتفاعات کار را دشوار ساخته بود. وجود عارضه قلبی و افت فشار مانع از انتقال مصدوم به ارتفاعات بالاتر و از طریق بالگرد می‌شد. در نهایت با هماهنگی مدیریت بحران بخش آسارا به همراه تعدادی از نیروهای محلی در روستای واریان و هماهنگی با تیپ نوهد، تیم نجات توسط قایق ارتش به دره رزکان عزیمت کردند. مصدوم پس از تلاش ۱۵ ساعته با موفقیت از دره به پایین ارتفاعات منتقل شد.»

مدیر بحران فرمانداری کرج در پایان از عموم شهروندان و گردشگران خواست تا بدون آمادگی قبلی و تجهیزات مناسب به ارتفاعات پرخطر محور کرج – چالوس عزیمت نکنند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.