شماره ۲۳۰۸ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
عکس خبر

ایسنا- علی‌رغم هشدارهای ستاد ملی کرونا درباره شیوع پیک پنجم کرونا و پیدایش گونه جدید دلتا، بسیاری از مردم اصفهان با برداشتن ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته و با آغوش باز به استقبال پیک پنجم کرونا رفته‌اند.

ایسنا- نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه‌شنبه ۵ مرداد، طرح سوال از وزیر کشور، در خصوص وضعیت خوزستان را در دستور کار قرار دادند. همچنین مراسم تحلیف ۶ منتخب مجلس یازدهم در انتخابات میاندوره‌ای نیز برگزار شد.

تسنیم - تالاب‌ هشیلان زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است که با بی‌توجهی انسان‌ها مواجه شده و در معرض تخریب و نابودی است. تالاب بین‌المللی هشیلان در کرمانشاه که متشکل از ۱۱۰ جزیره است مأمن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی منحصر به فرد است و اکنون حال و روز مناسبی ندارد. تبدیل تالاب به زمین کشاورزی، آلوده کردن آن به‌وسیله فاضلاب‌‌‌‌‌‌های شهری و کشاورزی، شکار بی‌رویه گونه‌های جانوری در تالاب‌ها، حفر چاه‌های غیرمجاز در اطراف آن و تغییر مسیر آبراه‌ها از مهم‌ترین عوامل تخریب این تالاب‌ است.

تسنیم - اهالی روستای کریم خلف در استان خوزستان که در سیل ۹۸ درگیر سیل بود، در تابستان ۱۴۰۰با خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در روستا کریم خلف همه اعضای خانواده درکاشت کمک می‌کنند. روستای کریم خلف در خشکسالی امسال نسبت به روستاهای پایین‌تر کمتر خسارت دیده است.

 


تعداد بازدید :  490