شماره ۲۳۰۳ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۹ تير
صفحه را ببند
مطالبه‌گری حق مردم است اما از راه درست
فریب رسانه‌های بیگانه را نخوریم

صلاح خنافره| این روز‌ها همگان از شرایط کشور و به‌ویژه شرایط بحرانی استان خوزستان در حوزه آب که خسارات زیادی به مردم این استان وارد کرده است، مطلع هستند.
 شرایط خوزستان در حوزه آب با وجود اینکه بزرگ‌ترین و طویل‌ترین رود ایران از آن می‌گذرد بسیار بحرانی است.
 مردم انتظار دارند که مسئولین استانی و کشوری نسبت به رفع این بحران به‌وجود آمده اقدام جدی کنند. این انتظار و خواسته مردم کاملا به‌جا و به‌حق است.

مطالبه‌گری
در هرجای دنیا مردم حق مطالبه‌گری را دارند چراکه معتقدند مطالبه‌گری از راه و روش درست در توسعه و پیشرفت و همچنین رفع مشکلات جامعه بسیار تأثیرگذار است.
 اما لازم است بدانیم که مطالبه‌گری درست و مسالمت‌آمیز راه و روش‌هایی دارد که باید از طریق خود پیموده شود تا مطالبه‌گر یا مطالبه‌گران به هدف خود برسند از جمله این راه و روش‌ها اعلام مطالبات خود در رسانه‌های جمعی و رسمی است. البته ناگفته نماند که اتحاد، همدلی و یکصدا بودن مطالبه‌گران در نتیجه‌بخش بودن مطالبات بسیار تأثیر دارد.
 متأسفانه با به وجود آمدن این شرایط سخت اقتصادی و خشکسالی در کشور بعضی از رسانه‌های معاند و ضد انقلاب قصد دارند از این شرایط سوءاستفاده کنند تا بتوانند به اهداف خود که قطعا ایجاد آشوب و اغتشاش در داخل کشور است، برسند.  رسانه‌های معاند و ضد انقلاب قصد دارند از احساسات مردم سوءاستفاده کنند و آنها را نسبت به آشوب و اغتشاش در کشور تحریک کنند اما مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی باید هوشیار باشند و فریب این رسانه‌ها را نخورند و اجازه ندهند مدیران این رسانه‌ها به اهداف منحوس خود برسند.  مطالبه‌گری زمانی که به آشوبگری تبدیل شود خسارات زیادی از جمله تخریب اماکن‌ عمومی،خسارات جانی و مالی دیگر نیز ایجاد خواهد کرد و مطالبه‌گران به اهداف خود نخواهند رسید.   کشته شدن یک جوان در تجمعات در شادگان یک نمونه بارز از مطالبه‌گری به شیوه غلط است. حتی اگر هدف مطالبه‌گران، تغییر وضعیت شهرستان است اما این روش مطالبه‌گری کاملا نادرست و اشتباه می‌باشد.  لازم است بدانیم و آگاه باشیم که عده‌ای قصد دارند از این شرایط کشور سوءاستفاده کنند و به اصطلاح خودمان می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

 


تعداد بازدید :  450