شماره ۲۲۷۶ | ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد
صفحه را ببند
دختر فوتبالیست ایران ارزشمندترین بازیکن کافا شد

نگین زندی به عنوان ارزشمندترین بازیکن تورنمنت فوتبال کافا انتخاب شد.
تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی موسوم به کافا به پایان رسید و دختران جوان ایران با تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان نایب قهرمان شدند.
در پایان این تورنمنت نگین زندی، بازیکن ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد. دختری که از همان سال اول حضورش در فوتسال به تیم‌های ملی فوتبال دعوت شد؛ نگین زندی از آن دسته بازیکنانی بوده که از همان رده نونهالان خود را با توانایی‌هایش به تیم‌ملی تحمیل کرد و در عرصه ملی به شکلی پلکانی رشد داشته است.
او تجربه بازی در تیم‌های ملی زیر ۱۵ سال، ۱۶ سال و ۱۹ سال را در کارنامه خود دارد. کشف نیلوفر اردلان در فوتبال زنان حالا به گلزن شماره یک تیم ذوب‌آهن تبدیل شده است.
می‌گویند او مهدی قائدی فوتبال زنان است. نگین نه‌تنها شبیه قائدی است که شیفته بازی کردن او هم هست.
ایران در جام کافا چهار مسابقه انجام
 داد که حاصل آن سه پیروزی و یک تساوی بود.
ازبکستان، ایران، قرقیزستان، افغانستان و تاجیکستان تیم‌های حاضر در تورنمنت کافا بودند که به ترتیب اول تا پنجم شدند.
ایران تنها مقابل ازبکستان به تساوی دست پیدا کرد و دیگر تیم‌ها را شکست داد. آخرین دیدارهای تورنمنت فوتبال آسیا مرکزی با نام کافا پنجشنبه، ۲۷ خرداد برگزار شد که در پایان تیم‌ملی دختران ایران با تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در جایگاه دوم قرار گرفتند.  
ازبکستان و ایران تا قبل از مسابقات روز آخر هر دو هفت امتیازی بودند که با تفاضل گل در جایگاه‌های اول و دوم قرار داشتند.
در روز آخر مسابقات ملی‌پوشان با حساب ۴ بر صفر قرقیزستان را شکست دادند و ازبکستان با پیروزی 7 بر یک مقابل تاجیکستان تفاضل گل خود را بیشتر کرد و قهرمان شد.

 


تعداد بازدید :  268