آتش‌سوزی مهیب در شهرک صنعتی شکوهیه قم

دو آتش‌نشان در شعله‌های آتش سوختند و زخمی شدند

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شکوهیه قم 100 آتش‌نشان به همراه 20 خودروی آتش‌نشانی را به محل حادثه کشاند. در این حادثه دو آتش‌نشان زخمی شده و دو خودروی آتش‌نشانی به طور کامل سوختند. با این حال با تلاش عوامل امدادی آتش به طور کامل اطفاء شد.

حمید کریمی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، درباره جزییات این حادثه گفت: «رأس ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح روز یکشنبه حادثه حریق در یکی از واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی شکوهیه به مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی قم اعلام شد. به دلیل گستردگی حریق و درخواست آتش‌نشانی مستقر در شهرک صنعتی،‌ بلافاصله ۲۰ خودروی سنگین آتش‌نشانی و بیش از صد آتش‌نشان و تانکرهای آبرسان از شهرداری و آبفای قم به محل حادثه اعزام شد.

بر اثر انفجار و پاشیده‌شدن مواد شعله‌ور بر روی خودروی آتش‌نشانی و جاری‌شدن این حریق در کوچه‌های مجاور از طریق جوی‌ آب دو خودرو عملیاتی آتش‌نشانی از قم و شهرک صنعتی شکوهیه به طور کامل و تعدادی از خودروهای شخصی نیز در این حادثه سوختند. این خودروها در کنار خیابان پارک شده بودند و امکان فرار برای آنها به دلیل حفاری انجام‌شده در انتهای یکی از کوچه‌های محل حادثه و مسدودشدن مسیر ورود و خروج نبود.»

جلوگیری از یک فاجعه

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در این حادثه همچنین دو آتش‌نشان به دلیل سوختگی به بیمارستان اعزام شدند. یکی از آتش‌نشانان پس از دریافت خدمات پزشکی از بیمارستان مرخص شد؛ اما دیگری به دلیل شدت سوختگی در یکی از مراکز درمانی قم بستری شده‌ است. از همه مردم تقاضا داریم برای شفای آتش‌نشان آسیب‌دیده در جریان این حادثه دعا کنند. درنهایت با تلاش و مجاهدت آتش‌نشانان اجازه سرایت آتش به مخازن الکل مستقر در مجاورت کانون آتش‌سوزی داده نشد. اگر این اتفاق رخ داده بود شاهد فاجعه‌ای بزرگ در شهرک صنعتی شکوهیه قم بودیم.»

شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم – تهران در زمینی به مساحت بیش از یکهزار هکتار واقع شده است. قم هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه(ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود دارد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.