شماره ۲۲۴۰ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
آغاز طرح تست تشخیص کرونای خودرویی در مجتمع دارویی- درمانی هلال

رئیس مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران، مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه را در راستای مقابله با بیماری کرونا تشریح کرد.
محمدتقی حسینی طباطبایی، رئیس مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران گفت: «همواره یکی از معضلات جدی جامعه ما از اواخر ‌سال 98 کرونا بوده که امروز نیز در چهارمین پیک آن قرار گرفته‌ایم و آمار ابتلا و مرگ‌ومیر متأسفانه زیاد است.»
او افزود: «جمعیت هلال‌احمر اهداف بشردوستانه‌ای برای خود تعریف کرده که طبق آنها موظف هستیم نقش خود را در مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران به منظور آموزش شهروندان، بیماریابی و پیشگیری ایفا کنیم. در همین راستا آزمایشگاهی در مجتمع راه‌اندازی شد و با تعرفه‌های مناسب در اختیار مردم
 قرار گرفت.»
این مقام مسئول در جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «این آزمایشگاه یک مرکز قابل اعتماد برای تشخیص بیماری کروناست که ذیل آن بستری نیز برای آموزش فراهم شده است. این مرکز در دی‌ماه 1399 افتتاح شد و با همت همکاران در چهارماه گذشته روند توسعه را طی کرده که تا این لحظه مردم از خدمات ارایه‌شده راضی بوده‌اند.»
حسینی طباطبایی ادامه داد: «طرح‌هایی نیز در دستور کار قرار گرفته است تا نتایج تست PCR کرونا ظرف مدت 6ساعت آماده شود و در اختیار مراجعان قرار گیرد. کارشناسان در راستای پاسخگویی هرچه سریع‌تر به شهروندان تا ساعت 12شب در محل آزمایشگاه حضور دارند. آزمایشگاه ما در ایام نوروز به جز روز اول، به صورت کامل فعال بود و نمونه‌گیری و پاسخگویی به شهروندان در تمام روزهای ایام نوروز به صورت کامل انجام شد.» او افزود: «مقرر شده که خدمات آزمایشگاه مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران با تعرفه خیریه وزارت بهداشت ارایه شود. این خدمات‌رسانی برای افرادی که توان حضور در مرکز را نیز نداشتند، انجام و تیم‌ها به محل موردنظر افراد متقاضی برای نمونه‌گیری اعزام می‌شدند و در کمتر از 24ساعت نیز به متقاضیان نتیجه آزمایش اعلام می‌شد.»
رئیس مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران با اشاره به موضوع پیشگیری از ازدحام مراجعان به مجتمع که می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را گسترده‌تر کند، گفت: «ما با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی و با درنظرگرفتن چارچوب‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصمیم گرفتیم تا با اجرای طرح «انجام تست بدون خروج از خودرو» از ازدحام جمعیت در مرکز آزمایشگاهی و به صورت حضوری جلوگیری کنیم تا از این طریق ‌درصد انتقال بیماری تا حد زیاد و قابل کنترلی کاهش یابد. در این طرح، افراد در نرم‌افزار «تهران تست» ثبت‌نام کرده و ساعت حضور آنها جهت انجام تست مشخص و با خودروی شخصی خود به ایستگاه تست مراجعه کرده و در همان محل بدون ازدحام، از آنها تست گرفته می‌شود و در کمتر از 24ساعت جواب آزمایش از طریق بارگذاری روی سایت و واتساپ ارسال خواهد شد. تعرفه آن نیز از رقم تعرفه خیریه کمتر است.» این مقام مسئول در مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران اظهار کرد: «استقبال از این شیوه به علت سهولت و ایمنی بالا بسیار خوب بوده و در همین راستا تلاش می‌شود تا مراکز بعدی را در قسمت‌های جنوبی شهر و سپس در شرق تهران در مرکز مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران به بهره‌برداری برسانیم تا شهروندان این مناطق نیز در فضای باز و در کمترین زمان بتوانند تست دهند.»
حسینی طباطبایی با اشاره به شیوه‌هایی که پاسخ آزمایشات به شهروندان اعلام می‌شود، گفت: «آن دسته از شهروندان که شماره تماس خود را ارایه دهند، از طریق پیامک به آنها پاسخ داده خواهد شد و حتی زمان آزمایش را می‌توان از همین طریق اطلاع‌رسانی کرد. از طرف دیگر، متقاضیان با استفاده از سایت «تهران تست» نیز می‌توانند به صورت اختصاصی جواب آزمایش خود را مشاهده کنند. آن دسته از شهروندانی که نیاز به نسخه فیزیکی جواب آزمایش دارند نیز، این نسخه به وسیله پست به محل سکونت آنها فرستاده خواهد شد.»


تعداد بازدید :  311