نقشه یک مادر برای ربودن دختر 12 ساله اش

این زن قصد داشت که از شوهر سابقش اخاذی کند

دختر دوازده‌ساله‌ای که به قصد اخاذی از پدرش در شهر کرج ربوده و به استان تهران انتقال داده شده بود، در کمتر از ۲۴ ساعت آزاد شد. در تحقیقات مشخص شد که نقشه این گروگانگیری را مادر کودک ربوده‌شده کشیده بود. او قصد داشت از این طریق از شوهر سابقش اخاذی کند.

ساعت ۲۰:۲۲ دقیقه هفتم اردیبهشت از طریق مرکز پیام یک آدم‌ربایی به کلانتری ۱۸ شاهین‌ویلا اعلام شد. در این آدم‌ربایی سرنشین یک خودرو سمند دختر دوازده ساله‌ای‌ را از جلوی در خانه‌اش در کرج ربوده بود.

رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی بلافاصله در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت. در تحقیقات مقدماتی کارآگاهان مشخص شد که پس از ربوده‌شدن این دختر، با خط تلفن او با شاکی تماس گرفته شده و تقاضای مبلغ ۲ میلیارد ریال پول نقد در قبال رهایی گروگان شده بود. گروگانگیر همچنین تهدید کرده بود که در صورت پرداخت‌نشدن پول درخواستی، فرد ربوده‌شده را خواهد کشت.

بلافاصله کارآگاهان به محل وقوع جرم اعزام شدند. در تحقیق از اهالی محل محرز شد که حوالی ساعت ۱۵ همان روز، یک خودرو سمند جلوی در منزل شاکی پارک کرده بود. راننده آنکه یک مرد جوان بود با تهدید وارد خانه شده بود و از داخل حیاط سروصدای ناشی از درگیری به گوش می‌رسید. درنهایت راننده با زور دختربچه را سوار خودرو کرد و از آنجا متواری شد. به قدری سرعت خودرو بالا بود که همسایه‌ها قادر به ثبت پلاک خودرو نشدند.

رهایی گروگان در کمتر از 24 ساعت

در ادامه در بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل وقوع حادثه مشخص شد که شماره پلاک خودرو با کاغذ پوشانده شده است. بنابراین نتیجه‌ای حاصل نشد. درنهایت کارآگاهان با بکارگیری شگرد‌های خاص پلیسی رد آدم‌ربا را در غرب استان تهران شناسایی کردند. آنها پس از دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند. مأموران با رعایت جوانب احتیاطی به گونه‌ای که به گروگان صدمه‌ای وارد نشود وارد عمل شدند. آنها در  عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند. همچنین گروگان را نیز در صحت و سلامت کامل در کمتر از ۲۴ ساعت رها کردند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس‌پلیس آگاهی البرز با اعلام این خبر گفت: «متهم دستگیرشده در تحقیقات کارآگاهان اعتراف کرد که مادر فرد ربوده‌شده نقشه ربایش را برای اخاذی از همسر سابقش یعنی پدر گروگان که مدتی است که از او جدا شده طراحی کرده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.