کیوسک؛ 19 آوریل

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

گاردن راهکار کاهش جرم را از پلیس‌ها جویا شده است. نیویورک‌تایمز دیدگاهش را درباره پیامدهای خروج ایالات متحده از افغانستان بیان می‌کند، هرچند اصلاحات قوانین مربوط به پلیس را هم از نظر دور نداشته است. واشینگتن‌پست هم از پیگیری شورشیان علیه کنگره می‌گوید و بی‌خانمان‌ها.

گاردین

گاردین در صفحه نخست خود بر ارتباط جرم و فقر تمرکز کرده است با این تیتر: «رئیس‌پلیس گفت: فقر را از بین ببرید تا جرم کاهش یابد».

اندی کوک، که در حال بازنشستگی با عنوان سربازرس پلیس مرسی‌ساید است، به گاردین گفت: «بهترین راه برای کاهش جرم و جنایت کاهش فقر و نابرابری است.»

کوک گفت که اگر 5 میلیارد پوند به او برای کاهش جرایم بدهند، او 80درصد این بودجه را برای مقابله با فقر به کار می‌گیرد. او به گاردین گفت: «بهترین راه پیشگیری از جرم، افزایش فرصت و کاهش فقر است.»

عکس یک گاردین هم طرفداران فوتبال را به تصویر کشیده و از برنامه‌های سوپر لیگ اروپا گفته با این عنوان «طرفداران برمی‌گردند».

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر افغانستان متمرکز است با این تیتر: «با از دست‌دادن چیزهای بسیار، زنان افغانستانی از بازگشت به گذشته طاقت‌فرسا می‌ترسند». این روزنامه در تیتری دیگر می‌گوید: «با خروج ایالات متحده و صعود طالبان، حقوق آسیب خواهد دید».

عکس یک نیویورک‌تایمز هم دانش‌آموزان دختر افغانستانی را در هرات نشان می‌دهد با این توضیح که دختران و زنان حدود 40درصد از دانش‌آموزان کشور را تشکیل می‌دهند. طالبان غالبا مدارس را هدف قرار می‌دهد.

تیتری دیگر در صفحه نخست از قوانین جدید نظارت بر پلیس در ایالات متحده می‌گوید و توضیح می‌دهد: «همزمان با فشار بیشتر فعالان، بیش از 140 لایحه در شهرها و ایالت‌های آمریکا تصویب شد».

نیویورک‌تایمز می‌گوید ایالت‌ها از زمان کشته‌شدن جورج فلوید، بیش از 140 لایحه نظارت بر پلیس را تصویب کرده‌اند و این امر باعث افزایش پاسخگویی و بازنگری قوانین استفاده از زور شده است. اما درخواست‌ها برای تغییر ادامه دارد و برخی می‌پرسند این قوانین کافی است؟

تیتر «میناپولیس زخم‌خورده برای حکم دادگاه شووین آماده می‌شود» هم به دادگاه درک شووین و حکمی که دادگاه برای او صادر خواهد کرد، توجه کرده است. (شووین، افسر پلیس، یک‌سال پیش در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا با گذاشتن زانوی خود روی گردن جورج فلویدِ سیاهپوست، مرگ او را بر اثر خفگی رقم زد.)

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست با تیتر: «پشتیبانی از تفحص و بررسی شورش کاهش می‌یابد» از شورش 6 ژانویه و حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا می‌گوید و توضیح می‌دهد که پیگیری کنگره برای تحقیق مستقل در مورد شورش 6 ژانویه با اختلاف نظر زیادی روبه‌روست.

تیتر «در سایه  فدرال رزرو، یک یادآوری دردناک» اردوگاه افراد بی‌خانمان را در بلوک‌هایی دورتر از فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) در واشینگتن در 14 آوریل نشان می‌دهد. جروم اچ پاول، رئیس فدرال رزرو می‌گوید که تا بهبود فاصله است.

تیتر «کلاهبرداران هدف کارت‌های واکسن» توضیح می‌دهد کارت‌های واکسیناسیون ویروس کرونا از کلاهبرداری رو به رشد در این زمینه جلوگیری می‌کند.

«مینیاپولیس برای ناآرامی آماده است» تیتری است که از پیامدهای حکمی که دادگاه برای درک شووین صادر خواهد کرد، می‌گوید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.