شماره ۲۲۱۹ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۹ فروردين
صفحه را ببند
کلاهبرداری ۲۱‌میلیارد تومانی در بازار فرش

اعضای یک باند حرفه‌ای به اتهام کلاهبرداری ۲۱۰‌میلیارد ریالی ۹۸۰ تخته فرش ابریشم با تلاش کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قم، دستگیر شدند.
سردار «سیدمحمود میرفیضی»  فرمانده انتظامی استان قم درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی وقوع کلاهبرداری‌های مکرر از فرش‌فروشان بازار فرش استان توسط ۲ خریدار فرش از طریق چک‌های بی‌محل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت. در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بررسی‌های دقیق و تخصصی، ردپای متهمان در تهران شناسایی شد. با هماهنگی مقام قضائی استان جهت دستگیری آنها وارد عمل شده و ضمن دستگیری آنها، ۶ مالخر نیز در شهرهای «پرند، تهران بزرگ، البرز و رباط‌کریم» شناسایی و دستگیر شدند. متهمان طی تحقیقات کارآگاهان، به کلاهبرداری ۹۸۰ تخته فرش دستبافت ابریشمی به ارزش ۲۱۰‌میلیارد ریال اعتراف کردند.»
فرمانده انتظامی استان قم سپس از کشف ۲۵۰ تخته فرش ابریشم و تحویل آنها به مالباختگان خبر داد و گفت: «در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.»
سردار میرفیضی در خاتمه از کسبه و بازاریان خواست، نسبت به افراد ناشناس حساسیت بیشتری داشته و قبل از دریافت چک با استعلام از بانک‌های مربوطه و همچنین ثبت چک در سامانه صیاد و وصول آنها اطمینان حاصل
پیدا کنند.

 


تعداد بازدید :  175