شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
خبر

فرمانده ناجا: پلیس فتا برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیر نیست
شهروند| پلیس فتا برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیر نیست و تنها مجری است. وظیفه پلیس فتا، رصد فضای مجازی و انتقال آن به دستگاه‌های مربوطه است.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا دیروز با اعلام این مطلب در پاسخ به پرسشی درخصوص اعلام پلیس فتا برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی مانند «واتس‌آپ» و «وایبر»، گفت: این تصمیمات برعهده کمیسیون مصادیق مجرمانه فضای مجازی و کارگروه شورایعالی فضای مجازی است و پلیس با دستور قضایی یا این نهادها این کار را انجام می‌دهد. در این زمینه ما تصمیم‌گیر نیستیم و تنها مجری قوانین هستیم. او در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی و اقتصادی پلیس آگاهی، درباره نظارت پلیس بر شبکه اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی قابل نصب روی تلفن‌همراه اظهار کرد: در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شبکه موبایلی و نظایر آن تصمیمات در کمیسیون تشخیص مصادیق مجرمانه و کارگروه رسیدگی به این موارد و به دستور مقام قضایی اتخاذ می‌شود و نیروی انتظامی در این حوزه تصمیم‌گیر نیست. فرمانده ناجا با اشاره به ضرورت تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی اظهار کرد: دو مجموعه اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و اداری مبارزه با کالا و ارز در پلیس آگاهی وجود دارد که پیشنهاد ما ادغام این دوپلیس و تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در مجموعه ناجا و خارج از پلیس آگاهی بود. احمدی‌مقدم با بیان این‌که پیشنهادات ما در این خصوص به ستاد کل نیروهای مسلح ارایه شده است، گفت: معتقدم در بحث مبارزه با جرایم اقتصادی باید چنین پلیسی تشکیل شود تا سایر جرایم مانند قتل، گروگانگیری، سرقت و... در مجموعه پلیس آگاهی انجام شود. احمدی‌مقدم در مورد برخورد با مصادیق بدپوششی گفت: طبق مقررات و وظایف با این موارد برخورد کرده اما تلاش داریم با تبلیغ و تذکر مسأله حل شود، هرچند گهگاهی شاهد افرادی هستیم که هنجارها را رعایت نکرده ولی اگر افراد به ضوابط عمل کنند کار پلیس آسان‌تر می‌شود اما می‌توان گفت بروز و ظهور این مسأله در فصول گرم‌ سال است. فرمانده ناجا با اشاره به جزییات حادثه‌ای که در سیستان‌وبلوچستان رخ داده و منجر به دستگیری عاملان آن شد، افزود: همین گروه جز در چابهار در دو سه‌سال اخیر 20 اقدام تروریستی انجام داده‌اند که ترور یک معلم در شهرستان سرباز و غیره از آخرین آنها بود. بنابراین اگر قدرت پلیس جنایی را نیز افزایش دهیم می‌توانیم دانه به دانه تمام پرونده‌ها را پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس:  دیوار مدرسه را با دیوار پاساژ اشتباه گرفته‌اند
خانه ملت| عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از مطرح شدن پیشنهاد انجام تبلیغات تجاری بر دیوار مدارس، گفت:  «اجرای چنین طرح‌هایی به دور شدن مدارس از رسالت فرهنگی و آموزشی منجر می‌شود. انجام چنین اقدامی مدارس را از رسالت خود یعنی فرهنگ‌سازی دور می‌کند.»
افندیار اختیاری، نماینده مردم زرتشتیان در مجلس، با تأکید بر این‌که مدارس باید محیطی سراسر آموزشی برای دانش‌آموزان باشند، ادامه داد: «انجام هر نوع تبلیغی در مدارس نه‌تنها منافع اقتصادی در بر ندارد بلکه موجبات وارد آمدن صدماتی به رسالت محیط‌های آموزشی نیز می‌شود. پیشنهاد دهندگان این طرح دیوار مدرسه را با دیوار پاساژ اشتباه گرفته‌اند.»
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که باید افراد بدانند که انجام تبلیغات در دیوارهای مدارس هیچ نفع اقتصادی ندارد، گفت: «دیوارهای مدارس باید با نوشته‌ها و تصاویر پندآموز زمینه‌ساز ارتقای شخصیت دانش‌آموزان شود.»


تعداد بازدید :  183