شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
ورزش جهان

توپ جمع‌کن قهرمان
استفان وایت، توپ‌جمع‌کن استرالیایی به قهرمان فوتبال چین تبدیل شد. این توپ جمع کن 12 ساله، قبل از نواخته‌شدن ضربه پنالتی حزازی، بازیکن عربستان در بازی با چین جهت پنالتی را درست حدس زد و این پیش‌بینی خود را به وانگ، دروازه‌بان ۲۶ ساله تیم‌ملی چین انتقال داد. با مهار شدن پنالتی توسط دروازه‌بان چین، نقش کلیدی این توپ‌جمع‌کن عیان شد و از عوامل پیروزی یک بر صفر شرقی‌ها نام گرفت. ماجرا به همین جا ختم نشد چون وایت در تمرین تیم‌ملی چین حضور یافت و بازیکنان تیم از او تقدیر کردند.

مرگ آخرین بازمانده مجارهای جادویی
«ینو بوژانسکی» آخرین بازمانده تیم‌ملی مجارستان از فینال جام‌جهانی ۱۹۵۴ در ۸۹ سالگی درگذشت. خانواده او، دلیل مرگ فوتبالیست سابق را کهولت سن و بیماری عنوان کردند و موضوع را به اطلاع رسانه‌ها رساندند. مقامات رسمی فیفا و یوفا هم مرگ «بوژانسکی» را تسلیت گفتند.

سلفی برنامه‌ریزی شده بود
سلفی توتی پس از اولین موفقیتش در زدن 2 گل در یک دربی به لاتزیو (البته بدون احتساب پنالتی‌ها)، کاملا برنامه‌ریزی شده بود. بهترین گلزن تاریخ دربی پایتخت ایتالیا دراین‌باره گفت:   «من در طول هفته درباره این خوشحالی فکر کرده بودم. این روزها سلفی خیلی همه‌گیر شده است. مایلم چارچوب زندگی خصوصی‌ام را حفظ کنم اما این فرصتی استثنایی بود که هرگز تکرار نمی‌‌شود. آن گوشی، متعلق به خودم بود و ‏از گیدو نانی، یکی از اعضای کادر فنی خواستم وقتی گل زدم، آن را برایم بیاورد.»‏‏‏


تعداد بازدید :  188