داوطلبان ابتلا به کووید-19

در آزمایشی جدید داوطلبان بزرگسال سالم از 18 تا 30 سال در معرض ویروس کووید-19 قرار می‌گیرند!

«قرار گرفتن داوطلبانه در معرض کووید-19 در آزمایشی جدید»؛ میدانی که جوانان داوطلب آنند؛ 90 تن بین 18 تا 30 سال. این آزمایش می‌خواهد رفتار ویروس را بهتر بشناسد!

شهروندآنلاین: آزمایش‌های جدید و چالش‌برانگیز انسانی برای نخستین‌بار در دنیا در مبارزه جهانی در برابر کووید-19 در انگلستان آغاز می‌شود.

داوطلبان بزرگسال سالم بین 18 تا 30 سال در محیطی کنترل‌شده در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیرند؛ چرا؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره واکنش بدن آنان به ویروس، نحوه انتقال و میزان ویروس مورد نیاز برای ایجاد بیماری. 90 نفر در این آزمایش شرکت می‌کنند. یکی از آنان آلاستایر فریزر اورکوهارت 18 ساله است که بلافاصله برای این آزمایش‌ها ثبت‌نام کرد.

او از طریق اسپری بینی یا قطره‌چکان در بیمارستان Royal Free لندن به ویروس آلوده خواهد شد و سپس حدود 17 روز در قرنطینه خواهد بود تا مطمئن شوند که دیگران را آلوده نمی‌کند.

در آزمایشی جدید داوطلبان بزرگسال سالم بین 18 تا 30 سال در محیطی کنترل‌شده در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیرند؛ چرا؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره واکنش بدن آنان به ویروس، نحوه انتقال و میزان ویروس مورد نیاز برای ایجاد بیماری.

فریزر اورکوهارت، که در شهر «استوک آن ترنت» انگلستان زندگی می‌کند، گفت: «آزمایش‌های چالشی می‌تواند تولید واکسن‌ها و واکسن‌های بهتر را تسریع کند. اگر این آزمایش‌ها را در اوایل بیماری همه‌گیر شروع می‌کردیم، احتمالا تا کریسمس واکسن توزیع می‌کردیم. این واقعیت که شما شخصی مبتلا به کووید-19 دارید که مایل به آزمایش است، بسیار کارساز است. البته نگرانی‌هایی هم دارم. خطرهایی وجود دارد که درباره آن نمی‌دانیم؛ مثلا آیا من به دلیل آلودگی به ویروس کرونا در معرض خطر افزایش سرطان ریه در 50 سالگی هستم؟  اما من خطرها را پذیرفته‌ام.»

او گفت خانواده‌ام از کارم حمایت کرده‌اند؛ چراکه درک می‌کنند چه کاری انجام می‌دهم و چرا.

اورکوهارت امیدوار است این آزمایش‌های چالشی میراثی ماندگار داشته باشد و باعث پیشرفت واکسن‌ها در همه‌گیری‌های آینده شود: «به احتمال زیاد سایر بیماری‌های همه‌گیر مانند کووید-19 مشخصه مرگ‌ومیر را دارند و اگر بتوانیم از این آزمایش‌ها در سایر موارد همه‌گیری استفاده کنیم، این می‌تواند به یک قاعده تبدیل شود.»

این داوطلبان تقریبا 4 هزار و 500 پوند به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد، پولی که فریزر اورکوهارت گفت امیدوار است آن را به «اتحادیه واکسن مردم» اهدا کند که برای دستیابی عادلانه‌تر به واکسن‌ها در سراسر جهان تلاش می‌کند: «من در این مرحله از زندگی خود به پول احتیاج ندارم و واقعا آن را نمی‌خواهم. به هر حال، فکر می‌کنم پرداخت پاداش کار خوبی است. اما همیشه افرادی وجود دارند که فکر می‌کنند داوطلبان فقط این کار را برای پول انجام می‌دهند و فکر می‌کنم خوب است یک نفر در مورد اینکه نمی‌خواهد هزینه داوطلب‌شدنش را بگیرد، آشکارا صحبت کند.»

او قبل از عضویت در سازمان «1Day Sooner» سازمانی که از کسانی که می‌خواهند در آزمایش‌های پزشکی با تأثیر بالا شرکت کنند، حمایت می‌کند، در سپتامر 2020 می‌خواست در کالج دانشگاهی لندن پزشکی در شاخه بیماری سرطان بخواند.

فریزر اورکوهارت گفت با وجودی که خود این کار را انجام داده، هرگز از مردم  درخواست نمی‌کند که در آزمایش‌های چالشی شرکت کنند.

او گفت: «این یک تصمیم کاملا شخصی است و من مردم را تشویق می‌کنم که به دقت در مورد تأثیر و خطرات آن فکر کنند. اگر می‌خواهید باشید، عالی است، اما اگر مردم فکر می‌کنند خطرات خیلی زیاد است، مجبور نیستند داوطلب شوند.»

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.