برنامه علی کریمی مثل عادل توقیف شد؟

در حالی که گفته می‌شود مصاحبه با علی کریمی در فیلیمو توقیف شده، اما ساترا این مسأله را تکذیب می‌کند

خبری که چند ساعتی است در فضای ‌مجازی با عبارت «صداوسیما برنامه علی‌ کریمی در اینترنت را توقیف کرد» منتشر می‌شود فعلا توسط ساترا تکذیب شده است.

شهروندآنلاین: در حالی که کیومرث هاشمی، مصطفی آجورلو و شهاب‌الدین عزیزی خادم سه نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال شب گذشته در برنامه فوتبال برتر مناظره کردند، علی کریمی ترجیح داد به این برنامه نرود. کاندیدای محبوب انتخابات فدراسیون فوتبال در یک مصاحبه اینترنتی که برای فیلیمو ضبط‌شده حرف‌هایش را درخصوص انتخابات بر زبان آورده است.

در این شرایط اما صبح امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی موسوم به ساترا صداوسیما، اجازه پخش برنامه ویژه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال در شبکه نمایش خانگی را نداده و محتوای آن را مناسب برای پخش عمومی ندیده است.

در این برنامه مهدی مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی و علیرضا منصوریان در کنار علی کریمی حضور داشتند. در این‌خصوص برخی‌ مسأله توقیف مصاحبه علی کریمی را به ماجرای برنامه نود و نه عادل فردوسی‌پور ربط دادند که پیش از این توسط ساترا توقیف شده بود.

بازتاب گسترده این موضوع اما واکنش و تکذیب ساترا را در پی داشت.

در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی آمده است: «درخواست این برنامه اینترنتی (تی‌وی‌تاک) در مسیر رسیدگی است. ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی بر عدم صدور مجوز در برخی از رسانه‌ها اعلام می‌شود یکشنبه سوم اسفند‌ماه درخواستی از سوی فیلیمو برای پخش برنامه یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه ساترا وصول شد که در مسیر معمول برای این برنامه‌ها قرار دارد.

این برنامه به دلیل ساختار حرفه‌ای و نمایشی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته و فرآیند در نظر گرفته شده برای همه محتواهای نمایشی حرفه‌ای یکسان است که درخصوص برنامه همرفیق و سریال‌های قورباغه، خوب بد جلف و… طی شده و رسانه‌های صوت و تصویر برنامه‌های خود را طی این فرآیند منتشر کرده‌اند.

در صورتی که برنامه در دسته‌بندی نمایشی حرفه‌ای قرار نمی‌گرفت، امکان پخش از صفحات شخصی افراد در رسانه‌های کاربرمحور را داشت و به فرآیند فوق‌الذکر نیاز نداشت.»

حال باید دید صحبت‌های علی کریمی که از قضا حرف‌های تندی درباره مدیران فوتبال کشور هم هست، اصلا مجوز پخش می‌گیرد و اگر این اتفاق رخ بدهد چه زمانی در شبکه خانگی منتشر می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.