کیوسک، 22 فوریه

دیلی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست

بریتانیا مترصد گشودن قفل‌های قرنطینه است و نخست‌وزیر چشم به راه آن لحظه. تگزاس هنوز درگیر پیامدهای طوفان و سرماست و کارگران مشغول رفع عیوب سیستم برق. آمار تلفات کرونا هم در آمریکا دردی است عمیق!

دیلی‌تلگراف

روزنامه دیلی‌تلگراف در صفحه نخست بر بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و تصمیمات قرنطینه‌ای‌اش متمرکز است که می‌گوید به‌زودی از نقشه راه خروج از قرنطینه و محدودیت‌ها در انگلیس رونمایی می‌شود: «قانون در خانه ماندن با پرده‌برداری نخست‌وزیر از نقشه راهِ عادی‌سازی، لغو می‌شود». این روزنامه گزارش داد که بوریس جانسون اعلام خواهد کرد قانون «در خانه ماندن» ماه آینده لغو خواهد شد، ورزش در فضای باز از سر گرفته می‌شود و خانواده‌ها اجازه دور هم بودن در فضای سبز و باغ‌ها را دارند. به گفته این روزنامه، گروه‌های شش نفره یا دو خانوار از 29 مارس می‌توانند در خارج از خانه با یکدیگر دیدار کنند. دیلی‌تلگراف می‌گوید سند نقشه راه تقریبا 60 صفحه است و چهار مرحله برای بازگشایی بیان می‌کند که مربوط به ماه‌های مارس، آوریل، می و ژوئن است.

عکس یک روزنامه هم خانواده‌ای را نشان می‌دهد که در شهر برایتون انگلیس در فضای باز بستنی می‌خورند.

نیویورک‌تایمز

عکس یک نیویورک تایمز کارگران شرکت برق در شهر «آستین» تگزاس را نشان می‌دهد که در حال تعویض سوییچی هستند که در پی طوفان زمستانی سوخت و باعث قطع برق میلیون‌ها نفر در تگزاس شد.

این روزنامه در مطلبی درباره خاموشی‌های اخیر تگزاس بر اثر طوفان زمستانی، نقاط ضعف در سیستم برق را باعث افزایش خطر قطع کامل برق و خاموشی می‌داند.

این روزنامه در صفحه نخست خود به افغانستان هم توجه کرده است: «بناهای یادبودی برای زنان و یادگیری» عنوان عکسی است که در صفحه نخست به چشم می‌خورد با این توضیحات: دو کتابخانه در افغانستان به احترام زنانی که در بمب‌گذاری کشته شدند، ساخته شد. با ادامه گفت‌وگوهای دولت با طالبان، وضعیت تحصیلات زنان شکننده باقی مانده است.

تیتر دیگر این روزنامه به احتمال رونق اقتصادی پس از پاندمی از نگاه اقتصاددانان توجه کرده است.

«تحریم‌های سخت، سپس یک تغییر سیاست مرموز در آخرین لحظه» عنوانی است که از میلیاردر اسراییلی، دن گرتلر، می‌گوید که وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال 2017 به دلیل فساد در آفریقا، او را تحریم کرد که در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، تحریم‌ها بدون هیچ توضیحی لغو شدند.

واشنگتن پست

واشنگتن‌پست در صفحه نخست خود بر آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در آمریکا تمرکز کرده: «قربانیان جوان کم‌اند، اما درد عمیق است». این روزنامه می‌گوید حدود یک سال پس از اولین مرگ‌ومیرها، تلفات کرونا در آمریکا نزدیک به 500 هزار نفر است.

تیتری دیگر در این صفحه از استیضاح دونالد ترامپ می‌گوید: «استیضاح تمام شد، اما تلاش‌ها برای بررسی هرج‌ومرج پس از انتخاباتِ ترامپ، تازه آغاز شده است»

در این صفحه به طوفان تگزاس هم توجه شده است: «خشم در تگزاس آزمایش سیاسی برای ابوت (فرماندار تگزاس) است».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.