شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

نشست معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست با تشکل‌های محیط‌زیستی در باره آشوراده
هیچ طرح گردشگری‌ای هنوز به دست محیط‌زیست نرسیده است
شهروند| آشوراده و حواشی تبدیل شدن آن به مرکز گردشگری موضوعی شد تا فعالان محیط‌زیستی با معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست دور یک میز بنشینند و از نگرانی‌هایی بگویند که با آینده تنها جزیره ایرانی خزر، گره خورده است.
احمدعلی کیخا، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این نشست با اشاره به این‌که طرح گردشگری در آشوراده همانند درخواست‌های دیگر از سازمان حفاظت محیط‌زیست است، افزود:  سازمان حفاظت محیط‌زیست نشستی با سرمایه‌گذار طرح گردشگری در آشوراده نداشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست (پام)، او ادامه داد: مطالعات جامع طرح‌های تفصیلی مناطق حفاظت شده در سازمان حفاظت محیط‌زیست از جمله پناهگاه حیات‌وحش میانکاله انجام شده و نقشه زون‌بندی تعیین‌شده است. برای اجرای طرح آشوراده در دوره گذشته سازمان حفاظت محیط‌زیست به سازمان بازرسی پاسخ دادیم که امکان طبیعت‌گردی براساس مطالعات طرح جامع مدیریت مناطق در این منطقه وجود دارد ولی ‌باید جزییات طرح از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست بررسی شود.
معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر این‌که مطالعات تفصیلی مدیریت مناطق حفاظت‌شده مبنای عمل سازمان حفاظت محیط‌زیست است، گفت: اگر نقدی بر این مطالعات وجود دارد بازنگری و اصلاح می‌شود.
کیخا با اعلام این‌که تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط‌زیست و میراث فرهنگی و گردشگری با اجرای گردشگری در 380‌هزار هکتار از زون گردشگری در چارچوب ضوابط و مقررات توافق شده است، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست با فعل طبیعت‌گردی موافق است و ‌باید طرح گردشگری در آشوراده به همراه جزییات به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال شود تا این سازمان نظرات کارشناسی ارایه کند.

رئیس سازمان غذا و دارو: هشدار جدی وزارت بهداشت درباره رنگ زعفران عربستانی
ایسنا| رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به تقلب زعفران که به‌عنوان سوغات از عربستان وارد کشور می‌شود، هشدار جدی داد و گفت: «زعفران یک ماده افزودنی مجاز است که تقلبی آن فراوان تولید می‌شود، حالا هم از بازار عربستان زعفران مصنوعی وارد کشور می‌شودکه رنگ شیمیایی آن سرطان‌زاست.»
رسول دیناروند در توضیح بیشتر افزود: «این ماده به جای زعفران استفاده می‌شود، خیلی هم ارزان‌تر از زعفران است. استفاده از آن حتی گاهی در رستوران‌ها نیز دیده شده که این تقلب، خطرناک است.»


تعداد بازدید :  200