شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   رشد 18‌درصدی سودآوری شرکت‌ها| محمد فطانت‌فرد رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: اقدامات قابل‌توجهی برای بهبود سودآوری شرکت‌های بورسی و بازگشایی نمادهای متوقف شده در دست اقدام است. او افزود: در 9 ماه امسال گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد‌ درصد پوشش سودآوری درحد انتظار و در مواردی فراتر از انتظار بوده است. به گفته او سودآوری شرکت‌های بورسی به‌طور متوسط در 9 ماهه امسال 18‌درصد نسبت به مدت مشابه 92 رشد داشته است.

   بورس کالا، راهی برای مبارزه با دلالی| محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است: با توجه به این‌که مبارزه با رانت و دلالی در رأس برنامه‌های دولت قرار گرفته، بهتر است مقدمات اجرای مصوبه هیأت دولت مبنی بر عرضه محصولات غیرانحصاری در بورس کالا فراهم شود تا بازار شفاف بورس، رانت و دلالی در بازار کالا را به حداقل برساند.

   صندوق تثبیت سوپاپ اطمینانی برای بازار| روح‌الله حسینی‌مقدم مدیر نظارت بر ناشران بورسی شرکت بورس گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه سوپاپ اطمینانی برای حمایت از بازار سرمایه در مواقع بحرانی است. او افزود: منابع این صندوق از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تأمین می‌شود و هدایت درست منابع آن می‌تواند کمک خاصی به روند معاملات در بازار باشد.

   جذب نقدینگی به شرط بازگشت اطمینان مردم| هادی قوامی، نماینده مجلس گفت: معادل 670‌هزار ‌میلیارد تومان نقدینگی در جامعه است که این مبلغ سه برابر بودجه عمومی کشور است و بهترین راه برای جذب بخشی از این نقدینگی از سطح جامعه برگرداندن اعتماد به بخش تولید و بورس است. او خاطرنشان کرد: افت بازار سهام نشانه خوبی برای جذب نقدینگی نیست.


تعداد بازدید :  159