شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 کاهش دوباره ارزش روبل: ارزش روبل برای دومین روز متوالی کاسته شده و هزینه بیمه کردن بدهی روسیه در برابر ورشکستگی پس از آن افزایش یافت که موسسه فیچ رده اعتباری کشور را کاست و همزمان با آن نفت به کمتر از 50 دلار سقوط کرد. (بلومبرگ)

 بورس اروپا رو به بهبود: افزایش ارزش سهام خدمات درمانی سبب شده نشانه‌هایی از بهبود بورس اروپا را در بردارد. شاخص FTSEurofirst 300 با 0.3‌درصد افزایش به 1325.67 واحد افزایش یافته است. در این میان شاخص Euro STOXX 50 اروپا نیز 0.6‌درصد بهبود یافت. (میل آنلاین)

 ظهور نشانه‌های کاهش تولید نفت: قیمت نفت با کاهشی دوباره به کمتر از 49 دلار به ازای هر بشکه رسید و همزمان موسسه مالی گلدمن ساکس نیز پیش‌بینی کوتاه‌مدت خود از بهای نفت را کاست. در این میان نشانه‌هایی از کاهش تولید میان تولیدکنندگان نفت در خلیج‌فارس دیده می‌شود. (رویترز)

 آتش‌سوزی دو پالایشگاه بزرگ آمریکا: از روز‌های پایانی هفته گذشته آتش‌سوزی دو پالایشگاه بزرگ نفت در آمریکا فعالیت آنها را متوقف کرده است این دو پالایشگاه که در ایالت‌های فیلادلفیا و اوهایو واقع هستند از ظرفیت قابل توجهی برخوردار بوده و به علت صدمه زیاد بر اثر آتش‌سوزی به این پالایشگاه‌ها، تولید فرآورده‌های نفتی برای چندین روز در آنها متوقف خواهد بود. (رویترز)

 افزایش قیمت 5 دلاری طلا: قیمت طلا در بازارهای جهانی در اثر نگرانی ناشی از ادامه کاهش قیمت نفت و همچنین کاهش ارزش دلار، 5.31 دلار افزایش یافت و 1228.56 دلار معامله شد که بالاترین سطح در یک ماه اخیر است. کاهش قیمت نفت به ارزش طلا ضرر می‌زند چراکه نیاز برای طلا به‌عنوان مانعی در برابر تورم ناشی از نفت را کاهش می‌دهد. (رویترز)


تعداد بازدید :  185