شماره ۴۷۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
تأیید پزشکی بیش از ۹۰‌درصد زائران عمره
ممنوعیت اعزام معتادان و بیماران قلبی حاد به حج

رئیس بیمارستان جمعیت هلال‌احمر ایران در مدینه منوره در همایش توجیهی پزشکان حج عمره در شیراز، از ممنوعیت مطلق اعزام معتادان، زنان باردار و بیماران قلبی حاد به سفرهای حج عمره مفرده و تمتع خبر داد.
دکتر روستا با بیان این‌که تفاوت چندانی بین معاینات مربوط به حج تمتع با عمره مفرده وجود ندارد، افزود: «علاوه بر تدوین دستورالعمل‌های معاینات پزشکی حج تمتع، پزشکان کاروان حجاج را در طول این سفر همراهی می‌کنند اما به‌طورکلی تصمیم گیری در مورد اعزام زائران به مکه و مدینه در دو سفر حج عمره مفرده و تمتع متفاوت است.»
رئیس بیمارستان قلب الزهرا(س) شیراز از تأیید پزشکی بیش از ۹۰‌درصد زائران عمره مفرده با انجام معاینات کامل فیزیکی و استعلام شرح حال آنان خبر داد و اظهار کرد: «آزمایشات زیادی برای اعزام به عمره مفرده لحاظ نمی‌شود اما معتادان، زنان باردار و بیماران قلبی حاد دارای ممنوعیت مطلق برای اعزام به حج هستند.»  در این همایش، پزشکان به عضویت افتخاری و داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر در آمدند. لازم به یادآوری است که براساس دستورالعمل مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، اعزام زنان باردار به حج در هر دوره‌ای از حاملگی ممنوع است. اعزام زنان باردار در 3 ماهه سوم حاملگی به عمره کاملا ممنوع است و در 3 ماهه اول و دوم بارداری تنها با مجوز پزشک اجازه اعزام به عمره را دارند.

 


تعداد بازدید :  122