در «ابیجان» چه خبر است؟

توسعه همکاری های درمانی و خدمات بشردوستانه با ساحل عاج

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در سفر به کشور ساحل عاج برای توسعه همکاری های بهداشتی، درمانی، دارویی و خدمات بشردوستانه با وزیر بهداشت و رئیس جمعیت صلیب‌سرخ این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر کریم همتی در این دیدار با آئوله اوژن آکا، وزیر سلامت و بهداشت عمومی ساحل عاج با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: باید علاوه بر تقویت برادری و دوستی، پیام دوستی هم میان دو کشور خوانده شود.

او با تاکید بر حمایت وزیر بهداشت ساحل عاج از درمانگاه هلال‌احمر ایران بیان کرد: داروها با کنترل و تشریفات وارد ابیجان خواهند شد، همچنین هلال‌احمر ایران در تامین تجهیزات و زیرساخت‌های پزشکی نیازمند همراهی و همکاری این وزارت‌خانه در ساحل عاج است.

وزیر سلامت و بهداشت عمومی ساحل عاج نیز ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت:ایران از جمله کشورهای دوست ساحل عاج است و سفارت ایران در این کشور تلاش می‌کند در همه موضوعات همراه وزارت بهداشت ساحل عاج باشد.

او با اشاره به بازدیدهایی که پیش از این از مرکز درمانگاه تخصصی جمعیت در ابیجان داشته است بیان کرد: همکاری ایران و ساحل عاج نقطه عطف تاریخی همکاری‌ها میان دو کشور به شمار می‌رود و سفر دکتر همتی به این کشور موجب تحکیم روابط هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت ساحل عاج خواهد شد.

آکا با اشاره به ارائه خدمات تخصصی هلال‌احمر در مرکز پلی‌کلینیک تخصصی ایران در ابیجان بیان کرد: از ارائه خدمات بسیار ضروری ایران برای مردم محروم و نیازمند در مناطق حاشیه‌نشین ابیجان قدردانی می‌کنم.

وزیر بهداشت ساحل عاج در این دیدار گفتساحل عاج علاقه‌مند است از همه خدمات ایران بهره‌مند شود، براین اساس می‌توان با همکاری بیشتر زمینه‌های حضور و فعالیت هلال احمر ایران در ساحل عاج به خصوص در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی را فراهم کرد.

آئوله اوژن آکا همچنین افزود: اخیرا سازمانی در وزارت بهداشت برای تسهیلات واردات دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است که پلی‌تکنیک هلال‌احمر ایران در ابیجان می‌تواند طی همکاری و رایزنی با این سازمان نسبت به واردات دارویی ایرانی و ارائه آن در ساحل عاج و منطقه غرب افریقا اقدام کند.

آکا تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای حضور نهادهای ایرانی از جمله جمعیت هلال‌احمر و همچنین ارتقای سطح همکاری ها و فعالیت‌ها در ساحل عاج خواهیم کرد.

همکاری با هلال احمر ایران باعث افتخار است
دکتر دالئوس رئیس صلیب سرخ ساحل عاج نیز با ابراز خوشحالی از حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در این کشور اعلام کرد: «دو جمعیت ملی دارای روابط گسترده و خوبی هستند؛ از کمک‌ها و زحمات جمعیت هلال‌احمر ایران برای راه‌اندازی مرکز پلی‌کلینیک در شهر ابیجان ساحل عاج از سال ۲۰۰۳ تاکنون تقدیر و تشکر می‌کنم.»
او با قدردانی از کمک‌های هلال‌احمر ایران گفت: «برای ما باعث افتخار است که جمعیت هلال‌احمر ایران به‌عنوان یکی از شرکای کاری مهم و قدیمی با ساحل عاج همکاری دارد و جزو معدود کشورهایی است که به ارایه خدمات انسان‌دوستانه می‌پردازد.»
دکتر همتی هم در این دیدار با تشریح فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور بیان کرد: «جمعیت هلال‌احمر ایران در ۱۰ماه گذشته برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ تلاش‌های بسیاری کرده است.»
او با اشاره به بازدیدش از درمانگاه و مرکز پلی‌کلینیک تخصصی ایران در این کشور افزود: «اقدامات لازم برای نوسازی تجهیزات این درمانگاه و همچنین ارایه خدمات تخصصی در این مرکز باید انجام شود.»
به گفته‌ دکتر همتی، این نهاد بشردوستانه برای ارتقای سطح روابط خود با صلیب‌سرخ ساحل عاج تلاش خواهد کرد.
در این دیدار مقرر شد دو جمعیت ملی علاوه بر همکاری مشترک در زمینه‌های آموزش و امدادونجات، همکاری‌های بین‌المللی خود را در سطح فدراسیون جمعیت‌های بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر گسترش و ارتقا دهند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.