شماره ۴۷۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

جلسه شورای هماهنگی اصلاحات برگزار می‌شود
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، امشب با حضور اعضای جبهه، جلسه شورای مرکزی خود را برگزار خواهد کرد. به گزارش ایلنا، در همین رابطه بررسی آخرین جمع‌بندی‌ها در مورد همایش اصلاح‌طلبان که 25 دی‌ماه برگزار می‌شود، در دستور کار جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار دارد. گفتنی است روز دوشنبه 22 دی‌ماه نشست خبری به منظور تشریح جزییات برگزاری همایش 25 دی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار می‌شود.

کدخدایی: شورایعالی امنیت ملی مرجع تصمیم‌ درباره حصر است
سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از سوی شورایعالی امنیت ملی، تصریح کرد: وقتی تصمیم به حصر، تصمیم شورایعالی امنیت ملی است هر تصمیم دیگری هم که می‌خواهد گرفته شود باید در همان شورا اتخاذ شود. به گزارش میزان، عباسعلی کدخدایی در مورد قانونی بودن حصر به واسطه تصمیمی که از سوی شورایعالی امنیت ملی در این خصوص اتخاذ شده است، اظهار کرد: در همه نظام‌ها یک نوع اقدام تأمینی داریم؛ ماهیت اقدام تأمینی صرف‌نظر از شکل و چگونگی آن یا به دلیل حفظ جان افراد و خود متهم است، یا به دلیل حفظ جان مردم است  یا به دلیل جلوگیری از امحاء آثار جرم. وی در مورد وجاهت حکم قانونی شورایعالی امنیت ملی در زمینه حصر، با اشاره به ترکیب افراد حاضر در شورایعالی امنیت ملی و وظایف آنها در قانون اساسی عنوان کرد: درواقع این شورا در زمینه اقدامات امنیتی کلان باید تصمیم‌گیری کند؛ همان‌طور که به‌عنوان مثال شورایعالی امنیت ملی در قضیه تحریم‌ها می‌تواند تصمیماتی بگیرد. عضو هیأت‌علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران اضافه کرد: درخصوص تصمیم‌گیری برای حصر، نمی‌توانیم بگوییم که چون این اقدام تامینی بنا بر دستور قوه قضائیه نبوده و مستقیم با اعمال مصوبه شورایعالی امنیت ملی صورت گرفته، قانونی نیست.وی ادامه داد: حصر آقایان موسوی و کروبی کیفر نیست. کدخدایی در رابطه با آگاهی مردم اظهار کرد: باید مردم را در این زمینه قانع کرد، زیرا افرادی را داریم که می‌گویند این خسارتی که به نظام وارد شده است را چه کسی باید جواب بدهد. بنابراین باید روشن شود که چه کسانی این جرايم را مرتکب شده‌اند.

ششمین همایش وحدت اصولگرایان‌ سال آینده برگزار می‌شود
مسئول برگزاری نشست‌های وحدت اصولگرایان از برگزاری ششمین همایش وحدت اصولگرایان در ‌سال آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدرضا تقوی درباره برگزاری همایش‌های وحدت اصولگرایان اظهار کرد: پنجمین همایش وحدت اصولگرایان که پنجشنبه برگزار شد، نشست صمیمانه و خوبی بود. البته من نباید درباره کیفیت آن صحبت کنم ولی کسانی که در این نشست شرکت کرده بودند ارزیابی مثبتی از آن داشتند و آقایان علم‌الهدی و حدادعادل نیز مباحث خوبی را در این جلسه بیان کردند. این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره دیدار سه‌جانبه آیات مصباح‌یزدی، محمد یزدی و موحدی‌کرمانی یادآور شد: ان‌شاء‌الله این دیدار هم در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.قرار بود این دیدار در ایام محرم انجام شود ولی به دلیل مشکلاتی که آقایان داشتند به زمان دیگری موکول شد که هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

با صدور بیانیه‌ای بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی به کار خود پایان داد
بیست‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی پس از سه روز نشست با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: شرکت‌کنندگان تمامی اشکال تجاوزات صهیونیستی به ملت صبور، مقاوم و شجاع فلسطین، به‌ویژه تلاش‌های آنها برای تخریب مسجدالاقصی و خانه‌های فلسطینیان در قدس و یهودی‌سازی آن را از طریق تغییر قومیتی در سرزمین فلسطین و محاصره این ملت غیور در غزه محکوم می‌کنند.

در دوره ضرغامی 15 شبکه استانی را بازنشسته‌ها مدیریت می‌کردند
نماینده مردم بابلسر گفت: آقای ضرغامی علاقه زیادی به بازنشسته‌ها داشتند به‌طوری که ۱۵ شبکه استانی توسط نیروهای بازنشسته مدیریت می‌شد.
به گزارش ایلنا، مقداد نجف‌نژاد در تذکر شفاهی روز گذشته خود در صحن علنی مجلس با بیان این مطلب با یادآوری این‌که اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان است، گفت: در سال‌های اخیر کمتر برنامه جذب و استخدام نیروهای جوان وجود داشته و در مواردی هم که دولت موظف به جذب و استخدام نیروهای جوان است بعد از برگزاری آزمون‌های استخدامی شائبه‌هایی به وجود آمده است.
عضو کمیسیون برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس همچنین با تشکر از سرافراز رئیس رسانه ملی ادامه داد: ‌اخیرا اقدامات خوبی در سازمان صداوسیما انجام گرفته است.


تعداد بازدید :  277