شماره ۴۷۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
... بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس

بررسی داده‌های ماهواره‌های هواشناسی بیانگر این است که با عبور سریع یک سامانه بارشی در برخی ساعات بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف را در برخی نقاط کشور خواهیم داشت. علاوه بر این در برخی مناطق جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
همچنین امروز موج ضعیف دیگری از کشور عبور می‌کند. عمده فعالیت آن به صورت افزایش ابر و وزش باد است که در پی آن بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق شرق کشور به وقوع می‌پیوندد. از بعد از ظهر روز دوشنبه بارش‌های پراکنده در شرق خاتمه می‌یابد. از یکشنبه بعد از ظهر تا سه شنبه صبح خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.
آسمان تهران امروز ابری، گاهی با وزش باد و اوایل شب با کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما امروز 1 و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 8 درجه سانتیگراد خواهد رسید. بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت طی روز گذشته با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در شرایط سالم قرار داشته است.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر همدان مرکز استان همدان با کمینه دمای منفی 13 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  250