شماره ۴۷۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
روي خط خبر

هشدار معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران
 یک سانتی‌متر عبور از خط ایست برابر است با ثبت تخلف
شهروند| معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران گفت:  حتی یک سانتی‌متر عبور از خط ایست، برابر است با ثبت تخلف توسط دوربین‌هایی که به این منظور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند. سیدجعفر تشکری‌هاشمی پس از دو هفته از اجرای طرح «خط سفید» در مناطق 6 در محدوده مرکزی و 8 در شرق تهران، جزییات بیشتری از این طرح را اعلام کرد. او از «خط سفید» به‌عنوان زبان هدایت عبور و مرور در شهر نام برد و گفت:  در این طرح تلاش کرده‌ایم تا رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده را به‌عنوان سه گروه مخاطب اصلی ترافیک مورد توجه قرار دهیم. تشکری با اعلام این‌که در طرح مذکور، خطوط سفید منقوش بر معابر شهری با توجه به نقشی که در ایجاد نظم و انضباط و برقراری آرامش و ایمنی در شهر دارند، مورد توجه قرار گرفته‌اند، تأکید کرد:  خط کشی‌ها برای نشان دادن مسیر حرکت، تفکیک خطوط عبوری و محدوده گذرگاه عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرند. معاون شهردار تهران با اشاره به این‌که در طرح «خط سفید»، الگوی خط‌کشی تقاطع‌ها تغییر کرده و به جای خط‌کشی نردبانی کانال عابر پیاده مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد:  به این منظور دو خط موازی در عرض خیابان، مسیر تردد عابران را مشخص می‌کند و خط ایست توقف خودروها با فاصله دو و نیم متر از گذرگاه کشیده شده و با نواری مسی رنگ متمایز شده تا عابران با آرامش و ایمنی بیشتری از گذرگاه عابر پیاده عبور کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال خبر داد
حذف احتمالی یارانه افراد فاقد کارت ملی
ایرنا| رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:  احتمالا یارانه افراد فاقد کارت ملی حذف می‌شود.
«محمد ناظمی اردکانی» افزود:  اکنون 500 تا 600‌هزار تن از هموطنان بالای 20 سال، کارت ملی ندارند. او گفت: از آن‌جا که صدور کارت ملی، همزمان با عکسدار شدن شناسنامه‌های قدیمی در کشور انجام می‌شود، متأسفانه این شمار از هموطنان هنوز مراحل دریافت کارت ملی خود را انجام نداده‌اند.ناظمی اردکانی تصریح کرد: این در حالی است که این افراد اکنون دارای شناسنامه قدیمی و بدون شماره ملی هستند. او با بیان این‌که ملاک سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه به مردم داشتن کد ملی است، ادامه داد: ممکن است در آینده، یارانه این افراد قطع شود به همین منظور باید برای دریافت کارت ملی به ادارات ثبت احوال در سراسر کشور مراجعه کنند.

وزیر علوم خبر داد
اعتبار ویژه پژوهشی برای تأمین منابع علمی و نشریات معتبر به دانشگاه‌ها
شهروند| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:  اعتبار ویژه پژوهشی برای تأمین منابع علمی و نشریات معتبر به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد. به گزارش روابط‌عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در جمع مدیران اجرایی استان گیلان و رؤسای دانشگا‌ه‌های این استان اظهار کرد:  شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های کشور فعال می‌شوند. او با بیان این‌که پژوهش از اولویت‌های وزارت علوم در دانشگاه‌هاست، افزود: رشته‌های تحصیلی میان‌رشته‌ای در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود و راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها باید هدفمند شود. وزیر علوم، بر لزوم تبدیل شدن دانشگاه‌ها به قطب‌های علمی تخصصی تأکید و تصریح کرد:  بهره‌گیری از فناوری‌های نو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گسترش می‌یابد.


تعداد بازدید :  284