شماره ۴۷۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
مهران میرسعیدی

سن:   64سال
تحصیلات:   دکترا
شغل:   پزشک‌عمومی
محل سکونت:   اراک
به عقیــده من آموزش‌هایی که کودک در نهاد خانواده می‌بیند، بیشترین تأثیر را در روابط اجتماعی او در آینده می‌گذارد. خانواده ما محیط پر مهر و محبت بود و  همین دلیلی شد که من علاقه‌مند به حوزه درمان شوم.
از همان کودکی و دوران دانش‌آموزی در «شیر و خورشید سرخ سابق» یا جمعیت هلال‌احمر کنونی فعالیت می‌کردم و با این مجموعه آشنا بودم، اما فعالیت اصلی من در این نهاد خیرخواهانه به پس از ازدواج مربوط می‌شود. 15‌سال پیش به همراه همسرم که او هم یک پزشک است تصمیم گرفتیم بنا بر وظیفه در گروه‌ها و سازمان‌های بشردوستانه مختلف که در حوزه سلامت فعالیت می‌کند مشارکت کنیم و در این 15‌سال حدودا با 20 سازمان بشردوستی همکاری کرده‌ایم.
انگیزه من جهت حضور در این مجموعه‌های
 مردم نهاد، خدمت به نیازمندان است، خدمت‌کردن برای من مثل تفریح است. دلیل دوم برای حضور در این مجموعه‌ها تأثیر بیشتر در جامعه است. ما نسبت به پیرامون خود و انسان‌های دیگر مسئول هستیم.
بیشتر فعالیتم در جمعیت هلال‌احمر درمان رایگان بیماران است. جامعه امروز ما نیازمند آموزش در زمینه فرهنگ داوطلبی و فرهنگ نیکوکاری است. رسانه‌ها، دولت، نهادهای‌آموزشی همه باید با همکاری یکدیگر این فرهنگ پسندیده را در جامعه ترویج دهیم.


تعداد بازدید :  215