شماره ۴۷۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   رفع مشکلات صنایع با کمیته ثبات بازار سرمایه| رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تشکیل کمیته ثبات بازار سرمایه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های ذیربط و معاون هماهنگی معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در کمیته ثبات به‌دنبال اتخاذ راهکارهای علمیاتی برای رفع مشکلات صنایع هستیم.

   چرا شاخص سقوط می‌کند؟| محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بهبود شرایط بورس را در گرو رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: نوسان قیمت نفت، کاهش بودجه عمومی کشور و افزایش محدودیت‌های ناشی از بخش‌های اقتصادی، باعث شده افت شاخص بورس را شاهد باشیم. او افزود: برای نمایان شدن علایم خروج از رکود، باید تا پایان ‌سال مالی صبر کرد.

   احتمال کاهش دوباره قیمت‌ها در بورس کالا| محسن ایزدی، معامله‌گر بورس کالا گفت: هفته گذشته بورس کالا علاوه بر تغییر نرخ محصولات پلیمری، سرانجام پس از چندین هفته مقاومت عرضه‌کنندگان در برابر کاهش نرخ و همچنین تشدید رکود حاکم بر بورس کالا، در اقدامی قابل پیش‌بینی بسیاری از مجتمع‌های تولیدی اقدام به کاهش قیمت تولیدات خود کردند. او افزود: قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا مدت‌هاست که به‌عنوان سدی در برابر تعادل بازار عمل می‌کند و از طرفی تأخیر در تصمیم‌گیری و اجرا نیز به‌عنوان عاملی منفی به این چرخه وارد شده است. او ادامه داد: در صورت برآورده نشدن انتظارات قیمتی خریداران محصولات بورس کالا در نهایت منجر به ادامه روند کاهش قیمتی محصولات کنونی بورس کالا می‌شود.

   انتشار بزرگترین اوراق مرابحه| سومین و بزرگترین اوراق مرابحه کشور این هفته به ارزش 100‌میلیارد تومان توسط شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان منتشر می‌شود.


تعداد بازدید :  176