شماره ۴۷۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 انتظار برای افزایش نرخ سود: رشد کم دستمزدها در آمریکا و تورم کم، عاملی هستند که مقامات فدرال رزرو را وادار می‌کنند نرخ سود بانکی را تا ‌سال آتی افزایش ندهند. برخی از کارشناسان نیز معتقدند فدرال رزو حداقل تا میانه 2015 یا پس از آن برای افزایش نرخ صبر می‌کند.  (رویترز)

 اوج‌گیری بورس اقتصادهای نوظهور: بورس کشورهای نوظهور شاهد بلندترین بازه سودآوری هفتگی است. گمانه‌زنی درباره کاهش غیرمنتظره دستمزدها در آمریکا عامل این امر است. شاخص MSCI بازارهای نوظهور با 0.3‌درصد افزایش به 961.37واحد در بازار نیویورک رسید.  (بلومبرگ)

 بحران اروپا به سود طلا: همزمان با افزایش خطر رکود در اروپا، سرمایه‌گذاران به طلا روی آورده‌اند. ذخایر SPDR Gold Trust بزرگترین موسسه تبادل کالا با پشتوانه شمش با 0.4‌درصد افزایش به 707.82 متریک تن رسیده است. طلای تحویل آنی با 2.9‌درصد افزایش به 1223.25دلار به ازای هر اونس رسید.   (بلومبرگ)

 کاهش رتبه اعتباری روسیه: موسسه رتبه‌بندی «فیچ» ارزش ارز رایج روسیه (روبل) را از رده BBBبه منفی BBB کاسته است که پایین‌ترین رده اعتباری برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.   (آسوشیتدپرس)

 ورشکستگی پس از فروپاشی نفت: با سقوط قیمت نفت، عملیات نفتی برای شرکت‌های حفاری به‌صرفه نیست و آنها ورشکسته می‌شوند، کاهش عرضه احتمال افزایش قیمت را بیشتر می‌کند، اوباما هم امروز پیش‌بینی کرد قیمت نفت بار دیگر افزایش یابد. هفته پیش شرکت حفاری «هلم ریچ» به سرمایه‌گذارانش گفت که باید 40 تا 50‌درصد تجهیزات حفاری خود را تا یک‌ماه آینده از دور خارج کنند، هفته گذشته هم یک گروه حفاری دیگر مستقر در تگزاس ورشکسته شد. جی‌بی‌سی، مشاور نفت دروین اتریش گفت: «چندین شرکت دیگر هم در نهایت به همین سرنوشت (ورشکستگی) دچار خواهند شد. (فایننشیال تایمز)


تعداد بازدید :  247