شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
رهبر معظم انقلاب در خجسته سالروز میلاد با سعادت نبی‌مکرم اسلام و ولادت پربرکت امام صادق(ع):
معارضه برخی کشورهای منطقه با ایران، اشتباهی بزرگ است

در خجسته عید میلاد پربرکت نبی‌مکرم اسلام و ولادت صادق آل‌محمد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار قشرهای مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری، علما و اندیشمندان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی، «وحدت» را، درس بزرگ پیامبر خاتم و نیاز مبرم امت اسلام خواندند و تأکید کردند:  تجلیل از رسول ختمی‌مرتبت نباید به حرف و سخن محدود شود بلکه تلاش برای تحقق پیام‌های وحدت‌بخش آن حضرت، باید مهم‌ترین اولویت کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک 2 مناسبت گرانقدر این روز عزیز، میلاد پیامبر اسلام را میلاد «علم و عقل و اخلاق و رحمت و وحدت» خواندند و خاطرنشان کردند: در تحقق این مفاهیم عمیق و سعادت‌بخش، وظیفه مسئولان، سیاستمداران، علما و نخبگان کشورهای اسلامی، بسیار سنگین‌تر است.
ایشان با ابراز تأسف عمیق از موفقیت طرح‌های تفرقه‌انگیز دشمنان اسلام تأکید کردند:  اگر ملت‌های مسلمان با این امکانات عظیم و ویژگی‌های منحصر به‌فرد، نه در جزییات بلکه در جهت‌گیری‌های کلی همدل و همزبان شوند، ترقی و تعالی امت اسلامی تضمین می‌شود و انعکاس جهانی وحدت و همزبانی دنیای اسلام، مایه «شرف، آبرو و عظمت پیامبر اسلام» خواهد شد.
رهبر انقلاب، نماز پرشکوه ملت‌های مسلمان در عید فطر و اجتماع عظیم حج را دو نمونه از هم‌جهتی عزت‌بخش امت اسلام برشمردند و افزودند: در اربعین حسینی امسال نیز، میلیون‌ها مسلمان که اهل تسنن نیز در میان آنها بودند حادثه‌ای عظیم و عجیب آفریدند که انعکاس جهانی آن، به‌ عنوان بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان، زمینه‌ساز افتخار و عظمت دنیای اسلام شد. ایشان در همین زمینه از دولت، ملت و عشایر عراق به علت فداکاری و بزرگواری در خدمت به زائران اربعین حسینی امسال، تشکر و قدردانی کردند. رهبر انقلاب در تبیین عوامل ایجاد اتحاد دنیای اسلامی، پرهیز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف شیعه و سنی نسبت به یکدیگر» را بسیار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسی و اطلاعاتی» غرب برای تفرقه‌افکنی خاطرنشان کردند:  آن تشیعی که با MI6 انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است هر دو ضداسلام و ضدپیامبرند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با یادآوری پرچمداری امام خمینی (رض) در بحث وحدت اسلامی، به تلاش‌های بی‌وقفه جمهوری اسلامی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کردند:  در ۳۵‌سال اخیر کمک‌های ایران به برادران مسلمان، غالباً به برادران اهل سنت بوده است و نظام اسلامی و ملت ایران با حمایت مستمر از ملت فلسطین و مردم کشورهای منطقه، پایبندی عملی خود را به شعار وحدت، ثابت کرده است. ایشان خطاب به سیاستمداران، علما و روشنفکران جهان اسلام این سوال را مطرح کردند:  هنگامی که زورگویان جهانی برای ایجاد اسلام هراسی و تخریب چهره نورانی اسلام به شدت مشغول فعالیتند، آیا سخنان تفرقه‌انگیز و تخریب متقابل چهره فرق اسلامی، خلاف حکمت و عقل و سیاست نیست؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تمرکز سیاست خارجی برخی کشورهای منطقه بر معارضه با ایران را اشتباهی بزرگ برشمردند و افزودند:  برخلاف این سیاست‌های غیرعاقلانه، جمهوری اسلامی، همچنان سیاست خارجی خود را بر مبنای دوستی و برادری با همه کشورهای اسلامی از جمله دولت‌های منطقه، پیگیری خواهد کرد. ایشان همچنین ترویج پلورالیسم را برداشت غلط از قرآن کریم و متون اسلامی خواندند و افزودند: بر مبنای آیات صریح قرآن، اسلام، پلورالیسم را قبول ندارد. رهبر انقلاب، تمرکز بر منافع امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام را متضمن تأمین منافع تک‌تک کشورهای اسلامی خواندند و تأکید کردند:  همه ما مسلمانان باید با تکیه بر متون قرآن از جمله آیه شریفه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار وَ رُحماءُ بَینَهم» در مقابل استکبار و سرطان مهلک صهیونیسم جهانی و در رأس آنها آمریکا و دولت غاصب اسراییل بایستیم و در میان خود، مهربان و همراه و همدل باشیم.
رئیس‌جمهوری:  شاهکار اخلاقی پیامبر
 عفو سراسری در فتح مکه بود
رئیس‌جمهوری با بیان این‌که امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبراسلام(ص) نیازمند است، تصریح کرد: ما افراط، خشونت و تروریسم را چه در فلسطین، لبنان و سوریه باشد و چه در پاریس یا آمریکا محکوم می‌کنیم. به گزارش ایرنا حسن روحانی در دیدار قشرهای مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری، علما و اندیشمندان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب گفت:  بسیار خرسندیم که مردم مسلمان منطقه از عراق، سوریه، لبنان و فلسطین گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط و خشونت و تروریسم ایستادگی می‌کنند و هر روز پیروزی‌های نو به دست می‌آورند. وی با تأکید بر این‌که ترور همه جا محکوم است، تصریح کرد:   هر کسی که از تروریسم و خشونت حمایت کند چه کشورهای منطقه و چه اروپا و آمریکا باشد همه از دیدگاه ما محکوم هستند. روحانی با بیان این‌که ما حامی همه ملت‌هایی هستیم که امروز علیه تروریسم قیام و ایستادگی کردند، گفت:  آرمان اسلام، ایمان و دین ما کنار نامش است. اسلام هم نام دین ما است و هم آرمان ما. اسلام یعنی قانون گرایی و تسلیم در برابر حق، اسلام یعنی صلح و سلم و ما راه اسلام را ادامه خواهیم داد و بر آن افتخار می‌کنیم. رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که پیامبر حاکمی است که اهل گذشت است و می‌گذرد، تصریح کرد: پیامبر(ص) حافظه‌ای روشن دارند، فراموش نمی‌کنند اما اهل انتقام نیستند. ایشان مکه را هرگز از یاد نبردند اما شاهکار اخلاقی ایشان فتح مکه و عفو سراسری بود. پیامبر(ص) حتی با آن‌که عموی گرامی‌اش حمزه سیدالشهدا را بسیار دوست داشتند اما از وحشی هم گذشتند و او را هم عفو کردند. رئیس‌جمهوری ادامه داد: شاهکار سیاسی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) جامعه النبی و مدینه النبی بود و شاهکار حقوقی ایشان، صلح حدیبیه و شاهکار اخلاقی، فتح مکه بود. وی تصریح کرد: امروز همه نیازمندیم که خود را در محضر پیامبر(ص) و در مدینه پیامبر ببینیم که اگر خود را در محضر پیامبر(ص) بیابیم دیگر در آن جامعه تکفیر، خشونت و افراط نیست بلکه عفو و استغفار است به جای قهر و استیلا و انسجام به جای اتهام است.


تعداد بازدید :  437