شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
برنامه 10 روزه برای جابه‌جایی مزار شهید جنگ تحميلی به دلیل عملیات سدسازی
خواب ابدی در کنار همرزمان شهید

شهروند| وقتی مسئولان ساخت یک سد مخزنی متوجه شدند درجریان عملیات سد سازی مزار یک شهید به داخل آب فرو می‌رود با یک برنامه 10 روزه قبر شهید را به گلزار شهدا منتقل کردند.
28‌سال از شهادت اسماعیل لیاقت در دوران جنگ تحمیلی می‌گذشت و پیکر مطهرش در روستای کوچری گلپایگان در آغوش خاک آرام گرفته بود. پس از این همه‌سال وقتی عملیات سد مخزنی در نزدیکی این روستا آغاز به کارکرد، مسئولان سدسازی با مسأله‌اي روبه‌رو شدند.
مسئولان ساخت سد مخزنی در روند عملیات سدسازی متوجه شدند در آخرین اقدامات تکمیل پروژه سدمخزنی کوچری و آبگیری سد، مزار مطهر این شهید در زیر آب فرو می‌رود به همین دلیل پس از جلسات متعدد، دست به ابتکار جالبی زدند. «مهندس سعید کرمعلی» سرپرست کارگاه سد مخزنی کوچری، درباره جزییات این ماجرا گفت: «با توجه به آبگیری سد مخزنی کوچری گلپایگان و قرارگرفتن مقبره پاک شهید اسماعیل لیاقت در آن منطقه، طرح انتقال پیکر مطهر این شهید والامقام مطرح شد. به همین دلیل در چندین جلسه‌ای که با مسئولان شهرستان داشتیم درنهایت تصمیم گرفتیم در آستانه بیست‌وهشتمین سالگرد شهادت این عزیز بزرگوار پیکر مطهرش را به گلزار شهدای شهرستان گلپایگان منتقل کنیم.»
وی در ادامه بیان داشت: «انتقال پیکر مطهر شهید لیاقت در پنج مرحله آماده انتقال به گلزار شهدای گلپایگان شد. در طی این مراحل اطراف و زیر مزار مطهر این شهید والامقام خالی و با بتون اطراف مزار مطهر بسته شد.»
سرپرست کارگاه سد مخزنی کوچری گفت: «مراحل انتقال و آماده‌سازی مزار شهید لیاقت، 10 روز به طول انجامید. هر روز 5 نفر جهت انتقال پیکر شهید، در اطراف مزار شهید کار بتون‌ریزی را انجام می‌دادند که درنهایت با تلاش همه همکاران این کار با موفقیت به سرانجام رسید.»
برادرم دوبار تشییع شد
برادر شهید لیاقت گفت: «شهید اسماعیل لیاقت در ۲۱ دی‌ماه ‌سال ۶۵ در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت رسید و طبق خواسته پدر مرحوممان، پیکر برادرم به زادگاهش روستای کوچری منتقل و در آن‌جا به خاک سپرده شد. پس از اجرای طرح سد مخزنی کوچری بحث انتقال شهید مطرح شد. بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای قرارگاه خاتم، طرح انتقال را در آستانه سالگرد شهادت این بزرگوار انجام دادند. پیکر برادرم در کنار دیگر همرزمان شهیدش در گلزار شهدای گلپایگان دفن شد.»


تعداد بازدید :  422