شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

معاون وزیر امورخارجه در امور کنسولی:  لغو روادید میان ایران و کویت عملیاتی شد
معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور گفت: آمادگی لغو روادید ورود به ایران برای گردشگران کشورهای همسایه در صورت انجام عمل مشابه از سوی طرف مقابل برای سفر گردشگران ایرانی را داریم. معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور گفت:   آمادگی لغو روادید ورود به ایران برای گردشگران کشورهای همسایه در صورت انجام عمل مشابه از سوی طرف مقابل برای سفر گردشگران ایرانی را داریم. به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی روز پنجشنبه در مراسم پایانی سومین نشست منطقه‌ای تخصصی گردشگری سلامت استانهای شرق و شمال شرق کشور در مشهد به خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که برای تمام کشورها به‌ویژه کشور‌های همسایه کار لغو روادید یا تسهیلات صدور ویزا را به شرط انجام عمل مشابه از سوی طرف مقابل انجام دهد. وی گفت: با توجه به لغو روادید ورود گردشگران ایرانی به کشور کویت، ما نیز متقابلا همین اقدام را در ارتباط با اتباع کشور کویت انجام می‌دهیم. قشقاوی افزود: در عین حال مصالح ملی را در این زمینه می‌سنجیم ضمن این‌که اکنون ویزای سلامت نصف هزینه ویزای عادی را دارد و این نشان از همکاری جمهوری اسلامی در این زمینه برای روان‌سازی امور سفر به ایران برای اتباع خارجی دارد.

معاون وزیرخارجه:  مسأله فلسطین به‌عنوان در صدر اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
جمال عیسی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که در راس هیاتی به کشورمان سفر کرده است با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات فلسطین گفت: نگرش جمهوری اسلامی ایران به مقاومت یک نگاه نهادینه و دقیق بوده و مسأله فلسطین و قدس همواره به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه در صدر اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است. وی با اشاره به جنایات تل‌آویو افزود: حمایت ایران از مقاومت فلسطین مبتنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و نگاه همه‌جانبه و اعتقادی به مسأله فلسطین بوده و بر این اساس هیچگاه از حمایت فلسطین و گروه‌های مقاومت غافل نمانده و نخواهد ماند. عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار با اشاره به روابط ممتاز جنبش حماس با کشورمان، نقش ایران در تحولات منطقه‌ای و حمایت از مقاومت و آرمان‌های فلسطینی را بی‌نظیر و با اهمیت ارزیابی کرده و افزود: گروه‌های جهادی فلسطین به روابط استراتژیک خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار کرده و حمایت ملت و دولت ایران از مبارزات و مقاومت مشروع فلسطینیان را عامل دلگرمی این ملت می‌دانند.

اسنودن فاش کرد
آمریکا آغازگر حمله ویروس استاکس‌نت علیه ایران بوده است
ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی گفت: آمریکا عامل اصلی انتشار ویروس استاکس‌نت علیه تأسیسات هسته‌ای ایران بوده است. به گزارش ایسنا، ادوارد اسنودن روز پنج شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه پی.بی.اس گفت: افزایش استفاده دولت‌ها از حملات سایبری در سراسر جهان توسط آمریکا و از زمانی که این کشور از ویروس استاکس نت علیه تأسیسات هسته‌ای ایران استفاده کرد آغاز شد. اسنودن اظهار کرد:  لازم است بدانیم که ما زمانی که از ویروس استاکس‌نت علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده کردیم به معنای واقعی حملات سایبری را در جهان آغاز کردیم. براساس این گزارش حمله ویروس استاکس‌نت که یکی از مخرب‌ترین حملات سایبری در طول تاریخ جهان بوده است در‌سال 2010 کشف شد که عامل اصلی آن آمریکا و اسراییل بوده‌اند.  ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: این‌که بگوییم استاکس‌نت پیچیده‌ترین حمله سایبری است که تا آن زمان جهان به خود دیده بود حرفی عادلانه است و این حقیقت دارد که آمریکا آن را آغاز کرده بود.

دمپسی: اقدامات ایران در عراق تهدیدی علیه آمریکا نبوده است
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: اقدامات ایران در عراق تاکنون تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و فعالیت‌های آنها نبوده است. به گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره کمک‌های ایران به عراق برای مقابله با نیروهای داعش گفت: مقامات عراقی ما را درخصوص اقدامات ایران علیه داعش مطلع کرده‌اند. این اقدامات تاکنون تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و فعالیت آنها نبوده است. دمپسی افزود: اما اگر این وضع تغییر کند آمریکا نیز رویکرد نظامی خود را تغییر خواهد داد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به رابطه ایران و عراق تأکید کرد: آمریکا به دقت این رابطه را زیر نظر دارد.


تعداد بازدید :  434