شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

گسترش قلمرو بوکوحرام در شمال شرق نیجریه
گروه تروریستی بوکوحرام در ادامه عملیات خود در نیجریه شهر باگا را به آتش کشید و دست‌کم 100 تن از اهالی این شهر را به قتل رساند. به گزارش رویترز،  این اقدام در عملیات جدیدی از سوی بوکوحرام صورت گرفت که در جریان آن 16 شهرک و روستا در نزدیکی دریاچه چاد،  واقع در شمال شرق نیجریه به آتش کشیده شد. این مسئول افزود: «افراد مسلح بوکوحرام در جریان عملیات تروریستی خود 16 شهرک و روستا را به‌طور کامل به آتش کشیدند،  ازجمله شهر باگا که شامل یک پایگاه نظامی بزرگ می‌شود که طی هفته گذشته به دست این گروه افتاد.»

زیر دریایی‌های کره‌شمالی به موشک مجهز می‌شوند
یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی گزارش داد که زیردریایی‌های کره‌شمالی به موشک مجهز می‌شوند.  به گزارش خبرگزاری مهر،  یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی موسوم به 38 North  با اشاره به استقرار موشک‌های بالستیک مستقر در زمین کره‌شمالی از تجهیز زیر دریایی‌های این کشور به موشک پرده برداشت. در همین رابطه وزارت دفاع کره‌جنوبی با اشاره به توانایی پیونگ‌ یانگ برای هدف قرار دادن آمریکا با پیشرفت در زمینه فناوری موشکی گزارش داد که کره‌شمالی در تلاش برای کوچک‌‌سازی کلاهک‌‌های اتمی است که قابلیت نصب روی موشک را دارد.

عفو بین‌الملل: شرق اوکراین در آستانه فاجعه است
عفو بین‌الملل اعلام کرد، اوضاع شرق اوکراین در آستانه یک فاجعه بشری است به‌طوری که ساکنان این مناطق برای دسترسی به غذا و دارو با چالش جدی مواجه هستند. به گزارش رویترز معاون رئیس امور آسیای مرکزی و اروپا در عفو بین‌الملل با اعلام این‌که بازنشستگان و سالخوردگان بیش از دیگران در نواحی شرقی اوکراین جمعیت آسیب‌پذیر را تشکیل می‌دهند، گفت «اگرچه هنوز زود است که اوضاع را یک فاجعه انسانی بخوانیم اما این مناطق در آستانه چنین وضعی قرار گرفته‌اند.»


تعداد بازدید :  437