شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
روي‌خط‌خبر

بازدید هیأت مطبوعاتی افغانستان از مدارس اتباع افغان در تهران
شهروند| هیأت مطبوعاتی افغانستان که به مدت یک هفته در تهران حضور دارند از مدارس اتباع افغان در تهران در منطقه شورآباد تهران بازدید کردند.
در این هیأت معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، رئیس خبرگزاری رسمی دولتی افغانستان، رئیس شبکه تلویزیونی دولتی افغانستان، مسئول روزنامه انگلیسی‌زبان افغانستان تایمز و یکی از مسئولان شبکه تلویزیونی خصوصی این کشور حضور داشتند.
این هیأت ظهر از مدارس دخترانه و پسرانه موسسه مردمی حامی واقع در شورآباد دیدار کردند و فاطمه اشرفی رئیس هیأت‌مدیره انجمن حمایت از زنان وکودکان پناهنده (حامی) در رابطه با این مدارس برای هیأت افغانستانی توضیحاتی ارایه کرد. او با بیان این‌که موسسه مردمی حامی بیش از ۱۵‌سال است که کار خود را آغاز کرده است، گفت: «دانش‌آموزان فاقد کارت اقامت هم می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند ولی تا امروز این دانش‌آموزان پس از اتمام پایه ششم قادر به ادامه تحصیل نبوده‌اند؛ چرا که مدارس حامی تنها شش پایه دارد و این کودکان از آنجایی که کارت اقامت ندارند نمی‌توانستند تحصیل خود را در سایر مدارس ادامه دهند.»
او در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه مردم ایران اتباع افغان را دوست خود می‌دانند، گفت:  «در مورد اتفاقی که در پاکدشت رخ داد بسیار متاثر شدیم و باید بگویم با توجه به اهمیت موضوع و محکوم شدن این اقدام در افکارعمومی درحال حاضر این موضوع از طریق دادستانی پاکدشت پیگیری می‌شود و این درحالی است که در سایر موارد که بدرفتاری با دانش‌آموزان ایرانی صورت می‌گرفت این امر در سطح دادستانی دنبال نمی‌شد ولی در رابطه با دانش‌آموزان افغان این اقدام صورت گرفته است.» رئیس هیأت‌مدیره انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده با بیان این‌که در آغاز شروع به کارمان در‌سال ۱۳۸۷ با ۱۷۶ دانش‌آموز کار را آغاز کردیم گفت:  «اکنون ۷مدرسه یا مرکز آموزشی داریم که در آن مجموعاً حدود ۱۷۰۰ کودک مشغول تحصیل هستند. یک مرکز آموزشی با ۴۵۰ دانش‌آموز در مشهد، 2 مرکز آموزشی با ۲۵۰ دانش‌آموز در سمنان، 2 مرکز آموزشی در منطقه ۵ تهران با ۲۶۰ دانش‌آموز و 2 مرکز آموزشی در شورآباد با حدود ۶۵۰ دانش‌آموز داریم.»
انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده برای تحصیل این کودکان فعالیت می‌کند و امکان خدمات تحصیلی رایگان را برای این دانش‌آموزان فراهم می‌کند.
در ادامه این دیدار، سیمین حسن‌زاده معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغان که ریاست هیأت مطبوعاتی کشور را برعهده داشت ضمن بازدید از این مدارس با کودکان افغان گفت‌وگو کرد.
در ادامه دانش‌آموزان نیز آرزوهای خود برای هیأت مطبوعاتی افغانستان را عنوان کردند. در این میان دانش‌آموزان پسر بیشتر آرزوی ستاره شدن یا قهرمانی در رشته‌های ورزشی را داشتند و از این‌که موفق نشوند به دلیل نداشتن مدرک اقامت، ادامه تحصیل داده و مجبور شوند به مشاغلی مانند کارگری بسنده کنند نگران بودند. تعدادی از دختران دانش‌آموز نیز از رئیس‌جمهوری‌شان درخواست داشتند تا افغانستان را آباد کرده و شرایطی را فراهم کند تا آنها بتوانند به همراه خانواده‌هایشان به افغانستان بازگردند.

توضیح مدیرعامل فضای سبز تهران درباره قطع درختان خیابان ولی عصر
چنارها را برای جلوگیری از سقوط قطع کردیم
نسیم| مدیرعامل سازمان فضای سبز تهران از کاشت 2‌هزار درخت چنار در خیابان ولیعصر خبر داد و گفت: چنارهایی که در این خیابان قطع شده‌اند خشک بودند و برای پیشگیری از سقوط قطع شده‌اند.علی‌محمد مختاری گفت: کاشت چنارهای جدید حد فاصل تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان انقلاب و بزرگراه شهید چمران کاشته می‌شوند و زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره غرس‌هزار نهال به جای 6 درخت قطع شده خیابان ولیعصر(عج) در ابتدای فصل تابستان گفت:  علت قطع درختان احتمال سقوط به دلیل افزایش سن درختان بوده که با مجوز قطع شده است تا خطری برای شهروندان به همراه نداشته باشد. مختاری با بیان این‌که شهرداری تهران به منظور حفظ و نگهداری از درختان خیابان ولیعصر (عج) کمیته صیانت را از چند‌سال گذشته تشکیل داده است، گفت:  چگونگی نگهداری، آبیاری، دفع آفات و رسیدگی به این درختان به‌طور متناوب از سوی کارشناسان انجام می‌شود تا آسیبی به درختان این خیابان نرسد.


تعداد بازدید :  443