شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
سفرنامه سلامت‌وامید در سیستان‌وبلوچستان
اهداي 50‌ميليون تومان براي خدمات رايگان دندانپزشكي

خیرین شهرستان‌های‌ هامون و زهک در سفرنامه سلامت‌وامید، زمین و کمک‌های مالی خود را برای ساخت پایگاه‌های امداد‌و‌نجات و خانه سلامت اهدا کردند.
قول فرماندار ‌هامون
در‌ هامون، فرماندار این شهرستان قول مساعدت به منظور اهدای 7هکتار زمین برای ساخت مراکز بهداشتی را به جمعیت هلال‌‌احمر ‌هامون داد. یکی از خیرین یک قطعه زمین را به همراه هزینه احداث پایگاه امداد‌و‌نجات جاده‌ای در محور سفید‌آبه اهدا کرد. 500‌میلیون ریال نیز جهت انجام خدمات رایگان دندانپزشکی برای مردم این شهرستان اهدا شد.
رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان درباره خدمات کاروان سلامت‌وامید در‌ هامون گفت: «کاروان سلامت با 25پزشک و متخصص، پیراپزشک، پزشک تغذیه و روانشناس کار معاینه مردم منطقه را انجام داد.»
2‌هزار و ۶۰۰ نفر از مردم شهرستان‌ هامون در زمان حضور کاروان سلامت‌وامید توسط پزشکان متخصص این کاروان معاینه رایگان شدند.
فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در حاشیه برگزاری سفرنامه سلامت‌وامید در‌ هامون گفت:  در این سفرنامه، پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در بخش‌های قلب و عروق، گوش و حلق و بینی، دندانپزشکی، پزشک داخلی، پزشک زنان، بهداشت و سالمندان به مردم شهرستان ‌هامون خدمات‌رسانی می‌کنند.
او افزود: «بیمارانی که نیاز به جراحی و سایر خدمات پزشکی دارند و به مرکز استان و در صورت نیاز به تهران و گلستان اعزام خواهند شد و هزینه طول درمان بیمار نیز رایگان خواهد بود.»
اهدای 2‌هزار  متر زمین در زهک
سی‌امین سفرنامه کاروان سلامت‌وامید هلال‌احمر با حضور پزشکان و خیرین در شهرستان زهک برگزار شد. به گفته مدیرعامل هلال‌احمر سیستان‌و‌بلوچستان، خیران در زهک نیز خوش درخشیدند. اهدای 2‌هزار مترزمین برای احداث پایگاه امداد‌و‌نجات جاده‌ای در شهرستان هیرمند، تخصیص 70‌میلیون تومان برای احداث پایگاه جاده‌ای در پایانه مرزی میلک، ارایه خدمات دندانپزشکی تا سقف 30‌میلیون تومان به مردم کم‌برخوردار و اهدای یک قطعه زمین 300متری برای احداث خانه سلامت در شهرستان زهک از مواردی بودند که خیران اقدام کردند.
برگزاری جشنواره کودکان، پرواز بادبادک‌ها، طبخ غذای سنتی و برپایی کارگاه نقاشی با موضوع سلامت‌وامید از دیگر برنامه‌های ‌این مراسم بود.


تعداد بازدید :  386