شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
بازار جهانی

نوکیا 4 دقیقه‌ای ۲۰‌هزار تبلت فروخت
کمپانی نوکیا روز پنجشنبه ۲۰‌هزار نسخه از تبلت N۱  (اِن وان) را چهار دقیقه‌ای در چین فروخت و رکوردی جدید به ثبت رساند. رویکرد جدید این شرکت بیشتر به سیاست طرح‌ریزی شده توسط شیائومی نزدیک‌تر است. این تبلت هم‌اکنون در چین قابل فروش بوده و برنامه‌ای برای ورود به دیگر کشورها ندارد. اِن وان که نمایشگری 7.9 اینچی با رزولوشن 2048 ×1536 دارد و در نظر ابتدایی کیفیتی مقبول دارد، پردازنده‌اش چهار هسته‌ای با قدرت فرکانسی 2.3 گیگاهرتز است. دوربین‌های 8 و 5 مگاپیکسلی هرچند قدرت رقابت با نمونه‌های لومیا که حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد را ندارد و قیمت آن حدودا 900‌هزار تومان است.

اینترنت در اتاق کواتروپورته مازراتی
مازراتی با ارایه الگوی خودروهای هوشمند، تصمیم قطعی خود برای هوشمندسازی کواتروپورته GTS را اعلام کرد. کمپانی تراشه‌ساز کوالکام ازجمله پرکارترین حاضران رویداد CES2015 در لاس‌وگاس است و به تازگی نیز از طرح مفهومی خودرویی هوشمند و متصل به اینترنت پرده برداشته است. مازراتی کواتروپورته GTS خودروی شبیه‌سازی‌شده‌ای است که تراشه اسنپ‌دراگون 602A و سیستم عامل شبه یونیکس QNX برای آن لحاظ شده است.

68‌درصد کاربران آیفون IOS8 دارند
گزارش‌های جدید اپل حاکی از این است که ۶۸‌درصد کاربران آیفون و آی‌پد از آخرین نسخه سیستم عامل IOS استفاده می‌کنند. اپل در جدیدترین گزارشی که از بهره‌برداری سیستم عامل IOS ارایه داده، گفته است که هم‌اکنون IOS8 در 68‌درصد دستگاه‌های اپل نصب شده است. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که همین میزان‌ درصد روی گوشی‌های آیفون نصب و به آخرین نسخه تجهیز است. با این حال 29‌درصد از گجت‌های اپل با IOS7 کار می‌کند و مابقی از نسخه‌های قبلی بهره می‌برند.


تعداد بازدید :  417