شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   رفع ابهام صنایع در اولویت رئیس جدید بورس| محمد فطانت، رئیس سازمان بورس گفت: یکی از موضوعات اساسی که در اولویت برنامه‌ها در کوتاه‌مدت قرار داده‌ایم و به‌صورت جدی به دنبالش هستیم، پیگیری ابهامات و مشکلاتی است که گریبانگیر برخی صنایع بورسی شده و نگرانی‌هایی را برای سهامداران ایجاد کرده است.

 ۱۱ روز افت شاخص در ۱۵روزه ریاست فطانت| در مدت ۱۵روزه ریاست فطانت بر بازار سرمایه، شاخص بورس ۱۱روز منفی را در مجموع با کاهش ۳۳۶۳ واحدی و ۴روز مثبت را با رشد ۷۲۳واحدی به خود دیده و دماسنج بازار سرمایه به‌طور متوسط در هر روز ۱۷۶واحد ریزش داشته است. ارزش کل بازار سرمایه نیز در این مدت از 314‌هزار ‌میلیارد تومان در روز 25 آذر به 302‌هزار‌ میلیارد تومان کاهش یافته است.

  چهارمین تالار استانی بورس کالا راه‌اندازی می‌شود| علی پناهی، معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از راه‌اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز به‌عنوان چهارمین تالار استانی این بورس، در بهمن‌ماه خبر داد.

 حقوقی‌ها فقط تماشا می‌کنند| سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه گفت: عوامل اثرگذار در شرایط فعلی را می‌توان به دودسته عوامل داخلی و خارجی تقسیم کرد. عوامل داخلی را می‌توان با سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های جدید به نفع بازار سرمایه هدایت کرد اما درخصوص عوامل خارجی باید صبر و تأمل کرد. او افزود: در چنین شرایطی حقیقی‌ها توان خروج دارند اما حقوقی‌ها اگر اراده هم داشته باشند، نمی‌توانند برای خروج از بازار اقدام کنند. بدین‌ترتیب حقوقی‌ها در این فضا نه می‌خرند و نه می‌فروشند و فقط به تماشا می‌نشینند.


تعداد بازدید :  436