شماره ۴۷۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

نفت اوپک؛ ۴۴ دلار و ۸۸ سنت: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.16 دلار افزایش در قیمت معادل 51.12 دلار در بازار جهانی داد و ستد شد. نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 0.33دلار افزایش در قیمت به 49.12 دلار در هر بشکه رسید که 0.68‌درصد نسبت به قیمت قبلی رشد داشته است. هر بشکه نفت این سازمان، 44.85دلار قیمت گذاری شده است. (بلومبرگ)

تولید نفت آمریکا به 13/9‌میلیون بشکه در روزرسید: تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به 13/9‌میلیون بشکه در روز رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل یک‌میلیون بشکه در روز افزایش داشته است. اگر تردیدی هم درباره استراتژی اوپک وجود داشت، ثروتمندترین اعضای سازمان درحال زدودن این ابهام هستند.بر اساس برآوردهای آژانس بین‌المللی انرژی، کاهش قیمت نفت مجموعا 257‌میلیارد دلار درآمد امسال 12‌عضو اوپک را کاهش خواهد داد. براساس پیش‌بینی موسسه سی‌ام‌ای، ونزوئلا   طی 5‌سال آینده با مشکل ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش مواجه خواهد شد. (بلومبرگ)

اکتشاف حوزه جدید در برزیل: شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل و شرکای هندی‌اش نفت خام سبک بیشتری در حوزه سرجیپ واقع در شمال‌شرقی این کشور یافته‌اند. این یکی از چند مورد اکتشاف اخیر است که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیارد ذخیره نفتی دارد (رویترز)

اخراج کارگران نفتی در مکزیک: بیش از 10‌هزار کارگری که در شرکت‌های خدمات نفتی فعال بوده‌اند، اکنون اخراج شده‌اند. یکی از دلایل این امر کاهش ناگهانی قیمت نفت خام است. اغلب شرکت‌های نفتی در منطقه سیوداد دل کارمن فعالیت می‌کنند. (بلومبرگ)


تعداد بازدید :  460